نخستین همایش و هم اندیشی رزمندگان گردان امام حسین(ع) از لشکر 25 کربلا، با حضور سردار میرشکار، فرمانده سپاه شهرستان, سرهنگ حسنی، فرماندار و امام جمعه گلوگاه و جمعی از جانبازان وآزادگان، در سالن فرهنگی هنری فجر گلوگاه برگزار شد.

 

همایش گردان امام حسین گلوگاه

 

 

نخستین همایش و هم اندیشی رزمندگان گردان امام حسین(ع) از لشکر ۲۵ کربلا، با حضور سردار میرشکار، فرمانده سپاه شهرستان, سرهنگ حسنی، فرماندار و امام جمعه گلوگاه و جمعی از جانبازان وآزادگان، در سالن فرهنگی هنری فجر گلوگاه برگزار شد.

 

 

به گزارش شرق پرس, امام جمعه گلوگاه این محفل را محفل گلهای انقلاب، محفل یادگاران انقلاب نامگذاری کرد. آیت الله میر احمدی بر این جمله امام خمینی (ره) را که گفته بود خرمشهر را خدا آزاد کرد تاکید کرد و گفت: این جمله دارای منشور چند ضلعی است، یک ضلع آن به ما ملت ایران ، یک ضلع به دشمن، یک ضلع آن به شان و نزول آن بر می گردد. وی گفت : امام خمینی(ره) نگاه توحیدی و الهی به آزادسازی خرمشهر داشت و برای همین جمله خرمشهر آزاد شد را برای شکستن غرور گفته است.

 

 

وی همچنین گفت : ما نباید هیچ بهانه ای برای عدم حضور در جامعه بیاوریم، جنگ هنوز تمام نشده فقط نوع جنگ تغییر کرده ماهیت همان است. وی گفت: بالا رفتن آمار طلاق، افزایش آمار اعتیاد و … همه نشانه تهاجم فرهنگی و جنگ نرم است.

 

 

سرهنگ مهدی خادملو نیز در این همایش گفت: عملیات بیت المقدس بزرگترین عملیات و حاصل وحدت بود. وی گفت: این مراسم هم برای بوجود آمدن وحدت  در مسیر پیشرفت و رسیدن به هدف معین برپا شده است تا مردمی که آن دوره نبودند بدانند که رزمندگان چه کسانی بودند و چه کردند. رزمندگان شجاع از کل کشور توانستند با وحدت و همدلی بعد از ۵۷۵ روز خرمشهر را آزاد کنند.

سردار میرشکار جانباز سرافراز جنگ تحمیلی با اشاره به مسائل مدیریت جنگ افزود : وقتی که مدیریت جنگ بدست حزب الله افتاد ظرف مدت ۹ ماه ۴ عملیات بزرگ ( بیت المقدس، فتح المبین، ثامن الائمه و طریق القدس) با موفقیت پشت سر گذاشته شد و هدف مردم از این آزادی شاد کردن قلب امام و رهبری بود. اگر مردم در این ۳۴ روز مقاومت نمی کردند  دشمنان وارد اهواز می شدند و ما باید قبل از آزادسازی خرمشهر اهواز را آزاد میکردیم.

وی گفت: ما نه تنها با یک کشور بلکه با ۳۳کشور دنیا از جمله امریکا،انگلیس، آلمان و… مبارزه کردیم. اگر جوان ما فکر کند ما فقط با عراق جنگیدیم دیگر آمریکا را دشمن خود نمی داند. او گفت: جامعه جهانی را که سیلی خورده های دنیا و مستضعفین هستند باید آنها را نجات دهیم.

در پایان همایش از خانواده های ۴شهید دفاع مقدس(محمدرضا امیری، رمضانعلی عظیمی، کرامت محمودجانلو، شعبانعلی اسماعیلی) و همچنین از رزمندگان علی اصغرخاجیان و شیرعلی اوانی تجلیل شد.