علی محمد شاعری تاثیر تحریم ها بر زندگی مردم را نتیجه برخی مشکلات مدیریتی داخلی دانست و گفت : اگر اداره امور به افراد کارآمد سپرده شود هیچ تهدیدی نمی تواند حرکت رو به جلوی جمهوری اسلامی را تحت تاثیر قرار دهد.

علی محمد شاعری نماینده شهرستان های شرقی استان مازندران در گفتگو با شرق پرس، علت اصلی بیکاری ، اقتصاد و دیگر مشکلات را ناکارآمدی برخی مدیران خواند و گفت : گره زدن همه مشکلات به زلف تحریم ها صحیح نیست و فساد، تخریب محیط زیست، بی عدالتی و … نتیجه ناکارآمدی برخی از مدیران است و نه تحریم ها.

وی افزود؛ اگر مسئولیت ها به دست افراد کارآمد سپرده میشد حتی سنگین ترین تحریم ها هم نمی توانست خللی در حرکت روبه جلو جمهوری اسلامی بوجود آورد و نمونه بارز این مدعا اینست که در تولید بعنوان چهاردهمین کشور دنیا شناخته می شویم اما در صادرات وضعیت مان مطلوب نیست که نشان می دهد مدیریت مناسبی در امور نداریم.

دکتر شاعری با گریزی به وضعیت صادرات محصولات کشاورزی مازندران گفت : در مجلس قوانینی تصویب شد و مشوق هایی در نظر گرفته شد اما در اجرا عملا با توجه به عدم برنامه ریزی و هدایت کشاورزان به سمت محصولات بازار محور، نبود نظام کشت و نوع بسته بندی محصولات کشاورزی، در رقابت با محصولات دیگر کشورها باز می مانیم و خریداران به مرور علاقه خود را به واردات محصولات باغی و کشاورزی ما از دست می دهند که این مسئله نیازمند توجه جدی مسئولان امر است.

نماینده مردم شرق استان مازندران در مجلس شورای اسلامی با اشاره باینکه در مجموع سال گذشته صادرات بهتری داشتیم، تهدیدات مگس مدیترانه ای را برای کشاورزان استان مورد تاکید قرار داد و گفت: به نظر می آید جهاد کشاورزی در این زمینه خوب مدیریت نکرده است و اگر بموقع با این تهدید مقابله نشود خسارات جدی در محصولات باغی مازندران خواهیم داشت.

وی در ادامه تخصص و جامع الشرایط بودن نمایندگان مجلس را یک اصل دانست و گفت : مردم باید به دنبال نماینده ای باشند که خود یک کارشناس خبره و اهل نظر در زمینه های مختلف باشد و با حضور فعالانه در مجلس و ارتباط موثر با وزارتخانه ها و مسئولان استانی، پیگیر امورات مختلف شود و صرفاً تلاش برای رای آوری و فریب مردم موجب ناکارآمدی مجلس و در پی آن ناکارآمدی دولت ها خواهد شد.