اصر مهردادی در جلسه مشترک با شهردار و شورای اسلامی بهشهر که در سالن اجتماعات شورای شهر برگزار شد ، افزود : میانکاله ، سرزمینی متعلق به مازندران و غیرقابل واگذاری است و هیچ برنامه ای برای اتخاذ این تصمیم وجود ندارد.
 
 
میانکاله سرزمینی متعلق به مازندران / سوء تفاهم ها واگذاری میانکاله به گلستان
 
 
مدیرکل محیط زیست مازندران گفت : سوء تفاهم واگذاری بخش های از تالاب بین المللی میانکاله به استان گلستان برطرف شده و هیچ برنامه ای برای تفکیک این زیست بوم ارزشمند وجود ندارد .
 
 
 
 
به گزارش شرق پرس، ناصر مهردادی در جلسه مشترک با شهردار و شورای اسلامی بهشهر که در سالن اجتماعات شورای شهر برگزار شد ، افزود : میانکاله ، سرزمینی متعلق به مازندران و غیرقابل واگذاری است و هیچ برنامه ای برای اتخاذ این تصمیم وجود ندارد.

 

 

وی به ویژگی های زیست محیطی میانکاله اشاره کرد و گفت : این منطقه بسیار ارزشمند ، محل حضور پرندگان و آبزیان نادر و کمیاب و جزو مناطق چهار گانه زیست محیطی استان است.

 

مدیرکل محیط زیست مازندران افزود : مازندران با برخورداری از پارک های متعدد، حیات وحش ، طبیعت زیبا و مناطق حفاظت شده ، استانی سرشار از مواهب زیست محیطی و نیازمند توجه و حمایت بیشتر است .

 

مهردادی گفت : ۲۲ درصد مساحت مازندران ، جزو مناطق چهارگانه محیط زیستی است که شبه جزیره میانکله ، بخشی از این مناطق به شمار می رود .

 

رییس شورای اسلامی شهر بهشهر نیز در این جلسه بر لزوم فراهم کردن زمینه حضور مردم در میانکاله تاکید کرد و اظهار داشت : باید شرایطی ایجاد شود تا مردم بتوانند از طبیعت زیبا ، پرندگان متعدد و حیوانات موجود در این منطقه استفاده کنند.

 

 اسفندیار اسدی  اظهار کرد : سواحل دریای بهشهر بر خلاف دیگر مناطق مازندران از حداقل امکانات بهره مند بوده و نمی تواند خدمات مناسب را به مردم این شهر ارائه دهد.

 

وی افزود : همه امکانات طرح های سواحل دریا در شهرهای غرب مازندران مستقر می شود و توجه مسوولان برای خدمت رسانی به مردم شرق استان بسیار کم و ناچیز است.

 

رییس شورای اسلامی شهر بهشهر بر لزوم بازدید مستمر از صنایع مستقر در ساحل دریای بهشهر تاکید کرد و گفت : این صنایع بزرگ مستعد تولید انواع آلودگی هستند که اگر نظارت کافی در دفع صحیح و علمی این زباله ها وجود نداشته باشد، خطرات بیشتری مردم منطقه را تهدید خواهد کرد./ایرنا