آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اینکه مازندران استان غنی از حیث نیروی انسانی است، گفت: منابع غنی استان باید برای اشتغال و رفع بیکاری مازندران هزینه شود. به گزارش شرق پرس، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، آیت الله جوادی آملی در دیدار با مجموعه اوقاف […]

 

 

 آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اینکه مازندران استان غنی از حیث نیروی انسانی است، گفت: منابع غنی استان باید برای اشتغال و رفع بیکاری مازندران هزینه شود.

به گزارش شرق پرس، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، آیت الله جوادی آملی در دیدار با مجموعه اوقاف مازندران، با بیان اینکه مال در فرهنگ قرآن، عامل قیام و قوام یک ملت است، اظهار کرد: مال، به عنوان قیام یک ملت است و برای این می باشد که یک ملت بتواند بایستد، و لذا اقتصاد مقاومتی وقتی محقق می شود که ملت دستشان پر باشد و گر نه ملتی که دستش خالی باشد قدرت قیام ندارد.

وی با تاکید بر اینکه ثروت مملکت را نباید به غیر مدیران و سفیهان داد، افزود: این ستون را نباید به دست لرزان افراد سفیه و بی ‌عرضه سپرد؛ آن مدیرِ سفیه و آن مدبّرِ لرزان، خود را نمی ‌تواند تأمین کند؛ خودایستادگی را فرا نگرفته، چه رسد به این که بتواند ستون ملت و مملکتی را نگهداری کند.

آیت الله جوادی آملی با تاکید بر ایجاد اشتغال و  فقرزدایی از کشور، گفت: قرآن کریم آن معارف بلند خود را با ادبیات و ظرایف خاص خودش بیان می کند، کسی که گداست و چیزی ندارد به او نمی‌گویند فقیر، بلکه به او می‌گویند فاقد؛ یعنی مال ندارد.

وی بیان کرد: ملتی که جیبش خالی است، دستش تهی است، این ملت زمین‌گیر و فقیر است. و ملتی که شغل نداشته باشد، بدهکار باشد، این ملت قدرت قیام ندارد.

آیت الله جوادی آملی بیان اینکه ملتی که دستش تهی باشد، زبانش به چاپلوسی باز می شود، افزود: قرآن کریم از آن کسی که ندارد به «اِملاق» یاد کرده است و املاق به معنای چاپلوسی کردن است، کسی که جیبش خالی است و بدهکار است دهانش به چاپلوسی باز است. و این فرد اهل نقد و اعتراض نیست.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه املاق زدایی و فقرزدایی از وظایف مسئولان کشور است، افزود: وقتی از املاق پرهیز می کنیم که بتوانیم تولید و اشتغال داشته باشیم و از جامعه خود فقر زدایی کرده باشیم و این از وظایف مسئولان کشور است.

آیت الله جوادی آملی به منابع سرشار استان مازندران اشاره کرد و خواهان استفاده بهینه از این منابع برای بخش تولید و اشتغال در استان و کل کشور شد.

وی باتقدیر از فعالیت های ارزنده اوقاف در حوزه های موقوفات و امامزادگان، گفت: وقف یکی از ارکان اساسی دین و عامل اقتصاد مقاومتی است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: استقلال نظام، حیات و ممات ما از برکات امامزادگان است.

 

/انتهای خبر