به گزارش شرق پرس, حسین انتظامی شامگاه جمعه در آیین روز خبرنگار مازندران در بابلسر افزود: برخی مسائل فراروی خبرنگاران جنبه اجرایی دارد و برخی مسائل قانونی دارد و بی جهت نباید شعار اجرای آن را دارد.

معاون وزیر ارشاد در جشن روز خبرنگار مازندران : ضرورت تقویت رسانه های محلی / رسانه های ملی کارکردهایشان را از دست می دهند

معاون مطبوعاتی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی، با گرامیداشت روز خبرنگار گفت:  با تغییر الگوی مصرف و ظهور رسانه های مدرن، رسانه های ملی درحال از دست دادن کارکردشان هستند.

.
به گزارش شرق پرس, حسین انتظامی شامگاه جمعه در آیین روز خبرنگار مازندران در بابلسر افزود: برخی مسائل فراروی خبرنگاران جنبه اجرایی دارد و برخی مسائل قانونی دارد و بی جهت نباید شعار اجرای آن را دارد.
 
وی اظهار داشت: بسیاری از مسائل فراروی خبرنگاران، انشاء الله تا قبل از یکسال آینده اجرایی می شود.
 
وی عنوان کرد: ما درمطبوعات و رسانه های محلی مشکلی داریم که خواستپاه خود را  به اشتباه ترک می کنند و می خواهند مدل دیگری باشند.
 
انتظامی گفت: روند عمومی رسانه ها با تغییر الگوی مصرف که رخ داده با ظهور رسانه های مدرن، بگونه ای شده که  رسانه های ملی عموما در حال از دست دادن کارکرد هستند و اکنون سه رسانه در فضای کنونی توفیقات بیشتری دارد که شامل رسانه های بین المللی، محلی و مجازی است.
 
وی عنوان کرد: فرصت برای رسانه های محلی وجود دارد که آن را از دست می دهند و می خواهند شبیه رسانه های ملی باشند درحالیکه کارکرد رسانه های محلی ممتاز است و ظرفیت بالایی دارند.
 
انتظامی گفت: این سیاست را دنبال می کنیم تا تشویق کنیم که رسانه های محلی، محلی بمانند و کارکردشان را ادامه دهند.
 
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیمه خبرنگاران اشاره کرد و گفت: اینکه دولت از سر ترحم اعلام کند خبرنگار را بیمه می کند مغایر خواستگاه حرفه ای است و وظیفه دولت آن نیست که خبرنگاران را مستقیما بیمه کند و این وظیفه بر عهده مدیران رسانه و صاحبان امتیاز رسانه هاست.
 
انتظامی افزود: در بسته حمایتی سال جاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستورالعمل نحوه توزیع یاارنه به صراحت آمده، کسانیکه همکارانشان را بیمه می کنند ۱۰۰ درصد پرداختی شان از سوی وزارت ارشاد بازگشت داده می شود.
 
وی افزود: یکی از دلایل خانه بدوشی خبرنگاران و روزنامه نگاران این است که احساس هویت نسبت به رسانه خود ندارند و با بیمه شدن نسبت به رسانه خود هویت می یابند.
 
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: از سال بعد با رسانه هایی که وظیفه قانونی خود نسبت به همکاران خود اجرا نمی کنند، شاخص منفی در یارانه هایشان اعمال می شود.
 
وی عنوان کرد: این ما هستیم که در افکار عمومی و مسئولان با روش کارمان جایگاه ایجاد کنیم و متاسفانه فضای ایجاد شده، مسئله بزرگی است.
 
وی با بیان اینکه اکثر بزرگان ارتباطات کشور معتقدند متغیر بحرانی در فضای امروز رسانه ای کشور، اخلاق حرفه ای است. افزود: ضبط و پخش صدای فرد بدون اجازه، عبارتهای توهین آمیز، روابط غیرمبتنی بر مدل حرفه ای در بخشی از همکاران ما حضور دارد و برای اینکه صنف خود را پالایش و والایش کنیم، مسئولیم.
 
انتظامی به لایحه ایجاد نظام صنفی رسانه اشاره کرد و گفت:بر اساس این لایحه پروانه فعالیت افراد باید توسط صنف صادر شود تا هر کسی نتواند ادعای کار بزرگ رسانه را داشته باشد و به تخلفات صنفی رسیدگی کند.
 
به گزارش مهر,وی توجه به مبانی اخلاق حرفه ای را یک ضرورت دانست و گفت: مواردی که غر اخلاقی انجام می شود باید به چالش کشیده شود تا افرادی که آیین ما را رعایت نمی کنند از صنف بصورت خودکار منزوی شوند.