نبیان اظهار داشت: آخرین وضعیت سیستم کمپوست بحث خرید دستگاه بوده که در حال ارسال از کشور سازنده به سمت ایران است و طی چند روز آینده وارد کشور می‌شود.

nabian2معاون عمرانی استاندار مازندران از ورود دستگاه کمپوست زباله مازندران از کشور سازنده به سمت ایران خبر داد و گفت: چند روز آینده این دستگاه وارد مازندران می‌شود.

به گزارش شرق پرس, علی نبیان در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: عملیات اجرایی سیستم کمپوست در منطقه شرق مازندران در شهرهای نکا، بهشهر، رستمکلا، خلیل‌شهر و گلوگاه در حال انجام‌ است.

وی ادامه داد: آخرین وضعیت سیستم کمپوست بحث خرید دستگاه بوده که در حال ارسال از کشور سازنده به سمت ایران است و طی چند روز آینده وارد کشور می‌شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران افزود: با راه‌اندازی سیستم کمپوست مشکل زباله در منطقه شرق مازندران برطرف می‌شود.

نبیان با بیان اینکه در شهرهای ساری و نوشهر با توجه به مصوبه دولت بحث دستگاه زباله‌سوز را داشتیم، اظهار داشت: خریداری سیستم و بحث قراردادها انجام شده و الان در حال عملیات اجرایی پروژه هستیم و همچنین بخشی از تجهیزات در کشور مبداء ساخته شده ‌‍‌است.

وی با اشاره به اینکه درباره محل دفن زباله ساری در منطقه پشتکوه اقدام خوبی صورت گرفته ‌است، گفت: برای بحث تصفیه شیرابه زباله با دانشگاه نوشیروانی بابل قرارداد منعقد شده است.

معاون عمرانی استاندار مازندران افزود: در حال حاضر سیستم تصفیه پسماند شیرابه زباله در محل دفن زباله ساری نصب شده و مراحل اولیه درحال انجام‌ است.

نبیان یادآور شد: کنترل‌های مختلفی از محل دفن زباله ساری صورت گرفته با توجه به تصفیه شیرابه زباله با روش نانو دغدغه‌ای نداریم تا سیستم زباله‌سوز را اجرایی کنیم.

وی در‌باره وضعیت محل دفن زباله در بابل، گفت: حصار دور مجموعه از دغدغه‌های ما بوده که تامین منابع مالی صورت گرفته و بحث تصفیه شیرابه زباله را در این محل داریم.

معاون عمرانی استاندار مازندران تصریح کرد: درباره وضعیت محل دفن زباله در آمل نیز رایزنی‌هایی صورت گرفته که باید مدیریت شود.

نبیان اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد در شهرستان محمودآباد محلی برای دفن زباله در نظر گرفته ‌شود تا بحث دفن زباله را به صورت خاص داشته ‌باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکل کمبود زمین در مازندران و از سویی قرار گرفتن دریا و جنگل باید مدیریت داشته ‌باشیم و بحث تفکیک از مبدا و جداسازی زباله‌های‌تر و خشک در دستور کار قرار گیرد تا دچار چالش نشویم.

معاون عمرانی استاندار مازندران بیان‌ داشت: با اهتمام دولت و تامین منابع مالی بحث دفن صحیح زباله را در مازندران باید داشته‌ باشیم.

نبیان با بیان اینکه معضل زباله در مازندران مربوط به یکی دو سال اخیر نیست، گفت: معضل زباله از گذشته‌های دور وجود داشته و نیاز به تامین منابع مالی دارد.

وی ادامه داد: باید با هم‌افزایی و همدلی مردم و مدیریت شهری بتوانیم بحث زباله را که یکی از دغدغه‌های به حق مردم بوده را برطرف کنیم.