حسین حسن نژاد با اشاره به مشارکت خوب مردم مازندران در انتخابات گفت : باید بپذیریم که رقابتی بودن انتخابات همواره مشارکت را دوچندان می کند

به گزارش شرق پرس دکتر حسن نژاد در نشست ویدیوکنفرانسی شورای اداری مازندران گفت : سیاه نمایی خدمات دولت بی انصافی بود اما مردم در هشت سال گذشته با ایستادگی و همراهی بویژه در دوران تحریم که یک جنگ تمام عیار اقتصادی بود، پایبندی خود را به نظام اسلامی نشان دادند.

معاون سیاسی استاندار مازندران در ادامه بیان داشت: به طور یقین دو موضوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی نقش مهمی در میزان مشارکت مردم داشته است ، اما باید بپذیریم که رقابتی بودن انتخابات همواره مشارکت را دوچندان می کند.

وی افزود : با توجه به پیش بینی های نادرستی که عده ای از دشمنان داشتند و مشارکت را کمتر از ۳۵ درصد اعلام کرده بودند ، حضور مردم استان مازندران در انتخابات ۲۸خرداد با همه مشکلات تقریبا خوب بود و به طور یقین اگر اظهارات پیرامون مشکلات اقتصادی بر اساس واقعیت های تحریم های ظالمانه و مشکلات کرونا به مردم گفته می شد و از طرفی رقابت ها نیز جدی تر بود ، مشارکت و حضور مردم به مراتب بیشتر می شد.

رییس ستاد انتخابات مازندران با بیان این به هر حال اکنون همه مردم ایران باید در کنار دولت آینده قرار بگیرند، افزود : معتقدیم دولت به عنوان یک مجموعه تاثیر گذار زمانی موفق خواهد بود که همواره مردم را در کنار خود داشته باشد.

حسن نژاد گفت : زمانی دولتمردان می توانند موفق باشند که افتخار حضور مردم را بدرستی در وجود خود و ماموریت هایشان عملیاتی کنند و ما امیدواریم همه به دور از هر گونه جهت گیری های خصمانه در کنار دولت باشند و در باره خدمات هشت ساله دولت تدبیر و امید هم سیاه نمایی نکنند.

این مقام مسئول به برخی نگاه ها در باره حضور افراد و چهره ها در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و بیان داشت : در همین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرهایی که رقابت زیاد بود ، مشارکت بیشتری داشتیم ، در عین حال در شهر و روستاهایی که رقابت پائین بود، مشارکت نیز کمتر ود.

معاون سیاسی استاندار مازندران با تاکید بر این که مردم مازندران در مجموع با حضور و مشارکت حدود ۶۱ درصدی پاسخ کوبنده ای به توطئه دشمنان داده اند ، بیان داشت : همه باید در مقابل مشارکت مردم سر تعظیم فرود بیاوریم.

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت : طبق بررسی‌های صورت گرفته حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برابر با بیش از ۶۰.۷ درصد از واجدان شرایط رای در استان در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ شرکت کردند.

حسن نژاد تعداد واحدین شرایط شرکت در انتخابات ۲۸خرداد را مازندران را ۲ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۲۰۵ نفر اعلام کرد و توضیح داد: محاسبه مشارکت مردم مازندران بر اساس تعداد تعرفه های مصرف شده رای بوده است.