محمدابراهیم خمسه متولد 1358 و اهل استان لرستان شهرستان خرم‌آباد است، از روز سه‌شنبه 14 مرداد با هدف ایجاد فضای فرهنگی و معنوی و پیام‌رسانی ستاد بازسازی عتبات عالیات با شعار «هر ایرانی ماهیانه یک‌هزار تومان برای توسعه حرم‌های مطهر»، سفر خود را از حرم امام رضا(ع) آغاز کرد.

piadeh1.

مسافر بهشت تا بهشت، حرم امام رضا(ع) تا حرم امام حسین(ع)، ساعتی پیش وارد مازندران شد.

.

.
به گزارش شرق پرس، محمدابراهیم خمسه متولد ۱۳۵۸ و اهل استان لرستان شهرستان خرم‌آباد است، از روز سه‌شنبه ۱۴ مرداد با هدف ایجاد فضای فرهنگی و معنوی و پیام‌رسانی ستاد بازسازی عتبات عالیات با شعار «هر ایرانی ماهیانه یک‌هزار تومان برای توسعه حرم‌های مطهر»، سفر خود را از حرم امام رضا(ع) آغاز کرد.

وی که با پای پیاده عازم یک سفر بیش از ۳ هزار کیلومتری شده است، به هر شهری که می‌رسد ضمن استقبال مردم و مسئولان آن شهرستان، با همکاری نیروی انتظامی تا شهر بعدی مشایعت می‌شود.

خمسه که ساعتی پیش وارد شهرستان گلوگاه شده است، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در این شهرستان، گفت: روزانه حدود ۳۰ کیلومتر یا بیشتر را طی می‌کنم، این مسافت هم به شرایط آب و هوایی و هم به شرایط جسمی‌ام بستگی دارد، و البته به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنم که سفرم به تاخیر نیفتد.

وی درباره سابقه حرکت‌هایی از این دست، اظهار داشت: قبلا نیز با پای پیاده به مناسبت گرامیداشت حماسه ۹ دی از لرستان تا تهران را در هشت شبانه‌روز طی کرده و به خدمت مقام معظم رهبری رسیدم، همچنین در سفرهای دیگری نیز از لرستان تا حرم امام خمینی(ره) و حضرت معصومه(س) را پیاده گذراندم.

خمسه که این فعالیت معنوی خود را «بهشت تا بهشت» نامیده است، مصمم است طبق برنامه‌ریزی انجام‌ شده و عبور از ۱۵ استان، روز اربعین را در حرم امام حسین(ع) باشد.

محمدابراهیم خسمه، گرمای هوا را خسته‌ کننده و طاقت‌فرسا دانست و گفت: این خستگی و گرما برایم از هر راحتی و طراوتی لذت‌بخش‌تر است زیرا به عشق انسانی می‌روم که همه خستگی‌ها، تشنگی‌ها و مصیبت‌ها را برای احیای اسلام، تحمل کرد.

مسافر بهشت تا بهشت، در پایان این گفت‌وگو، اظهار داشت: مقصد بعدی من شهرستان بهشهر است که تا اذان مغرب و عشا به آنجا می‌رسم.

به گزارش فارس، این زائر حرم تا حرم باید برای رسیدن به مقصد، از استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، مازندران، گیلان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، لرستان، ایلام، نجف و کربلا بگذرد.