رحیم قاسمی طوسی در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان نکا گفت: مسئولان شرق مازندران برخورد جدی با ساخت و سازهای غیرمجاز ندارند.

 

مسئولین شرق مازندران در برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز جدی نیستند

 

فرماندار نکا با تاکید بر پرهیز از موازی کاری بین دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با پدیده زمین خواری، گفت: مسئولان شرق مازندران برخورد جدی با ساخت و سازهای غیرمجاز ندارند.

 

به گزارش شرق پرس، رحیم قاسمی طوسی در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان نکا اظهار کرد: پدافند غیرعامل به مفهوم کاهش آسیب‌ پذیری در هنگام بحران بوده و بدین  منظور اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل باید در ادارات و دستگاه‌های اجرایی مورد توجه  قرار بگیرد.

 

وی افزود: اجرای پدافند غیرعامل در ادارات از مسائل لازم درجهت پیشگیری از خطرات احتمالی و مشکلات خاص در زمان بحران بوده که  باید همه به آن توجه کنند و این امر را جدی بگیرند.

 

قاسمی بیان کرد:همه ادارات موظف هستند، برنامه داشته باشند و از پتانسیل و ظرفیت‌های خود به خوبی استفاده کنند.

 

فرماندار نکا گفت: در بسیاری از مواقع ندانم کاری ها، موجب خسارت  می‌شود جای بسی تاسف دارد که  پروژه‌هایی با حقوق بیت المال ساخته شود و سپس مشخص  می‌شود کار کارشناسی شده نبود.

 

وی تصریح  کرد: در این زمینه اگر اداره ای پروژه ای را به اشتباه اجرا کند، باید پاسخگو باشد.

 

قاسمی به تشکیل کمیته تخصصی پدافند غیرعامل تاکید کرد.

 

بخشدار هزار جریب نکا نیز در این جلسه  گفت: برای جلوگیری از حادثه باید نقاط حادثه  خیز مشخص شود.

 

ابوالقاسم مبینی افزود: دهیاران نیز برای جلوگیری از بروز آتش سوزی به  نقاطی که تفرجگاه  مسافران است، سرکشی می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: از ۶۳ روستای بخش هزار جریب، تنها دو روستا از گاز طبیعی برخوردار بوده و مابقی از سوخت هیزمی استفاده می کنند که  باید برای تامین سوخت زمستانه آنها به موقع  اقدام کرد.

 

به گزارش تسنیم, مبینی از ادارتی که ماشین آلات راهداری دارند خواست، هنگام  بروز حوادث و سرما برای برف روبی در مناطق بالادست آمادگی لازم را  داشته باشند.