این سکوت مسئولانه در حالی است که جدیدترین حادثه هولناک در جاده گهرباران میاندورود شامگاه جمعه منجر به مرگ سه نفر از اعضای یک خانواده شد.   به گزارش شرق پرس، محور خطرناک و باریک گهرباران در شهرستان میاندورود به طول ۲۵ کیلومتر شاهد رفت و آمد ۴۰ هزار نفر از اهالی این […]

 

تصادف گهرباران مرگ

 

این سکوت مسئولانه در حالی است که جدیدترین حادثه هولناک در جاده گهرباران میاندورود شامگاه جمعه منجر به مرگ سه نفر از اعضای یک خانواده شد.

 

به گزارش شرق پرس، محور خطرناک و باریک گهرباران در شهرستان میاندورود به طول ۲۵ کیلومتر شاهد رفت و آمد ۴۰ هزار نفر از اهالی این منطقه، همچنین گردشگران و تریلی‎های سنگین شرکت‏های صنعتی و بزرگ مازندران مانند نیروگاه شهید سلیمی و بندرامیرآباد است؛ اما سکوت چندین‌ساله مسئولان در برابر این حوادث مرگبار همچنان ادامه دارد.

این سکوت مسئولانه در حالی است که جدیدترین حادثه در جاده گهرباران میاندورود شامگاه جمعه منجر به فوت سه نفر از اعضای یک خانواده شد.

در این حادثه همچنین یک نفر دچار مصدومیت شدید شد و به بیمارستان امام ساری انتقال یافت.

یکی از بستگان خانواده متوفی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه کودک چهار ساله در این تصادف به دلیل دیر رسیدن اورژانس جان باخته است، گفت: مسئولان اورژانس کوتاهی آشکاری در مورد سلامت مردم گهرباران به خرج می‎دهند.

مرتضی اسفندیاری با ابراز گلایه از نرسیدن فریاد مردم گهرباران به مسئولان خواستار رفع دغدغه‌های مردم این منطقه شد.

خبرگزاری ها پیش از این سلسله گزارش‏هایی از محور مرگبار و شلوغ گهرباران و دردهای مردم آن منتشر کرده بودند.

در این گزارش‌ها ضمن انتقال گلایه‌های مردم هشدارهایی به مسئولان داده شده بود که مجموعه این اقدامات رسانه‌ای منجر به تعریض نیمه تمام و ناقص تنها قسمت اندکی از این مسیر شد.

باریک بودن جاده پرتردد گهرباران در کنار انشعاب‎های متعددی که برای دسترسی به روستاهای منطقه وجود دارد همواره موجب شده است تا هر تقاطع مانند یک نقطه مرگبار و حادثه‌خیز شاهد شدیدترین تصادفات باشد.

شامگاه جمعه خودرو سوزوکی سفید نیز با یک دستگاه پژو ۴۰۵ نقره‌ای که سرنشینان آن از اهالی روستای اناردین بودند به شدت برخورد کرد تا بار دیگر مردم میاندورود شاهد از دست دادن عزیزان خود در راه رسیدن به منزل باشند.

مهم‌ترین مشکل در تعریض و ایمن‏سازی جاده گهرباران مربوط به روز نبودن اطلاعات وزارت راه و شهرسازی در مورد کاربری شریان‏های اصلی کشور است؛ زیرا محور گهرباران همچنان نیز مانند ۴۰ سال قبل جزو راه‏های فرعی درجه دو کشور محسوب می‏شود.

مسئولان راه و شهرسازی این دلیل را برای اختصاص ندادن اعتبار برای امین‎سازی محور گهرباران و در نتیجه ادامه تصادفات مرگبار مردم منطقه کافی می‎دانند.

جاده‌ای که برخی از مسئولان آن را جاده مرگ یا به عنوان‌های دیگر نامیده‌اند؛ این روزها حال خوشی برای مردم نگذاشته است.

مسئولان راه و شهرسازی مازندران در حالی این جاده را فرعی می‌شمارند که این جاده محل عبور خودروهای ترانزیتی بندر امیرآباد و مراکز اقتصادی منطقه، به ویژه محل عبور و مرور مردم حدود ۳۰ روستا با ۴۰ هزار نفر جمعیت است.

تعلل مسئولان اورژانس

نکته قابل تأمل این است که با گذشت چند سال از اثبات خطرناک بودن این جاده و آمار بالای تصادفات ناشی از کم‌عرض بودن آن همچنین با وجود چند نقطه ناامن در مسیر، مسئولان به جز قول‌های پی در پی و برخی اقدامات کوتاه‌مدت و مقطعی، کار مناسبی برای رفع خطرات روستاییان در این جاده انجام نداده‌اند.

یکی دیگر از اهالی میاندورود با بیان اینکه قول‎های تزئینی به مردم فایده ندارد، گفت: اکنون زمان عمل است اما خبری از وعده دهندگان نیست.

علی اکبر کهنسال با ابراز تاسف از حوادث خطرناک محور گهرباران خواستار رسیدگی عاجل به این معضل شد.

نبود بیمارستان و اورژانس در فاصله ۲۵ کیلومتری بخش گهرباران یکی دیگر از دردهای مردم این منطقه است.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ماه‌های گذشته با بیان اینکه اجازه استخدام نیروی جدید نداریم در برابر این کمبود مهم در بخش گهرباران عملاً شانه خالی کردند.

به گزارش فارس، حال مردم گهرباران میاندورود یک پرسش اساسی دارند و آن این است که سریال تصادفات در این منطقه و سکوت مسئولان تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

 

/انتهای خبر