سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) و آغاز هفته وحدت , راهپیمایی 9 دی , شهادت سردار تقوی در عراق , انتقاد از وضعیت حجاب در جامعه و همچنین سالروز تاسیس گزینش در نظام اسلامی مطالب مهمی بودند که این هفته خطیبان جمعه شهرستانهای شرقی مازندران بدان اشاره داشتند.

 

مروری بر خطبه های نماز جمعه شهرستانهای شرقی مازندران

به گزارش شرق پرس,  سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) و آغاز هفته  وحدت , راهپیمایی ۹ دی ,  شهادت سردار تقوی در عراق , انتقاد از وضعیت حجاب در جامعه و همچنین سالروز تاسیس گزینش در نظام اسلامی مطالب مهمی بودند که این هفته خطیبان جمعه شهرستانهای شرقی بدان اشاره داشتند.

 

 

 

 

 

جباری خطبه نمازجمعه شهرستان بهشهرحجت الاسلام والمسلمین سیدعربعلی جباری خطیب جمعه بهشهر  به فرا رسیدن سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت اشاره کرد و گفت : هفته وحدت فرصتی مغتنم برای شناخت و تقویت وجوه دینی مشترک بین شیعه و سنی است تا با انسجام و همبستگی بیش از پیش بر ریسمان الهی چنگ زده و نگذارند دشمنان با توطئه های مختلف شکافی در صفوف به هم پیوسته آنها ایجاد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین جباری ادامه داد : حضرت امام خمینی (ره) طلایه دار و پیشگام در تحکیم پایه های وحدت و برادری در جوامع اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین جباری همچنین افزود : حماسه ۹ دی پیام مهمی برای دشمنان خارجی نیز داشت که نظام اسلامی نه تنها مشروعیت و پشتوانه عظیم مردمی را داراست، بلکه این پشتوانه در میان کشورها از همه جهات بی نظیر است .

 

 

 

امام جمعه گلوگاهآیت الله سید ابراهیم میراحمدی امام جمعه شهرستان گلوگاه، ضمن قدردانی از  مردم گلوگاه برای شرکت در مراسم  گرامیداشت حماسه ۹ دی اظهار داشت: حضور بی سابقه و باشکوه در این همایش نشان از بصیرت وعلاقه مردم به نظام  دارد و دقت شود که این روز منحصر به یک حزب نیست و پیروزی نظام اسلامی است.

 

 

خطیب جمعه گلوگاه با تشکر از مسئولان عرصه سواد آموزی گفت:  که  مازندران کمترین آمار بی سوادی را دارد و جا دارد که از مسئولان این عرصه قدردانی شود.

 

دکتر میراحمدی همچنین  با اشاره به  وضعیت حجاب در مازندران یادآور شد:  به علت اینکه این استان خاصیت گردش پذیری دارد و بیشتر در معرض آسیب است مسولان باید توجه بیشتری به مسائل فرهنگی داشته باشند. وی همچنین با انتقاد از وضعیت حجاب در مازندران گفت مسئولان باید در کنار مسائل اقتصادی به مسائل معنوی جامعه نیز توجه داشته باشند .

 

 

 

مروری بر مهم ترین عناوین خطبه های نمازجمعه شهرستانهای شرقی مازندرانآیت الله طبرسی امام جمعه ساری گفت: برای جلوگیری از مشکلات بین مسلمانان باید مشترکاتی که بین مسلمانان وجود دارد را تقویت و با اتحاد و همدلی زمینه کاهش مشکلات بین مسلمانان را فراهم کنیم. وی با اشاره به مشکلاتی که غربی‌ها در خاورمیانه به وجود آوردند، گفت: با اتحاد و همدلی بین مسلمانان مشکلات در منطقه خاورمیانه به کلی رفع می‌شود.

طبرسی  با اشاره به شهادت سردار حمید تقوی در سامره، گفت: سردار تقوی برای اعتلای اسلام عزیز خون داد و اگر این سردار بزرگوار در این منطقه خون نمی‌داد ما در اقصی نقاط کشور باید خون می‌دادیم، از طرفی بیشتر ائمه اطهار(ع) و به نوعی همه هستی ما مسلمانان و شیعیان در عراق دفن هستند و ما وظیفه داریم برای حفظ حرمت به امامان در این منطقه حضور فعال داشته باشیم.

این مسئول به برگزاری رزمایش ارتش در کشور اشاره کرد و گفت: این رزمایش ۶ روز طول کشید و اقتدار نیروهای نظامی در این مانور به جهانیان نشان داده شد. وی با اشاره به اینکه در این مانور علاوه بر ارائه توان نظامی کشور بر ضرورت ایجاد صلح در منطقه و جهان تأکید شد و اعلام کردیم که ایران کشور جنگ‌طلبی نیست، اما اجازه تعدی به هیچ کشور و قدرتی را به خاک پاک ایران اسلامی نمی‌دهیم.

 

 

امام جمعه میاندورودحجت الاسلام سیدمجتبی رسولی جویباری خطیب جمعه میاندورود با تبریک سالروز ازدواج پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه کبری(س) اظهار داشت: دوام و قوام زندگی به سرمایه آنچنانی نیست.

 

خطیب جمعه سورک در بخش دیگری از سخنان خود به ۱۸ دی و سالروز کشف حجاب رضاخانی در ۱۳۱۴ اشاره کرد و گفت: در این روز عده ای از مردم برای حجاب جانشان را داده اند اما امروز متاسفانه وضعیت حجاب کشور ما در نظام اسلامی اصلا مناسب و در شان جمهوری اسلامی نیست. وی با بیان اینکه نباید از واقعیت فرار کرد و اینجا جای غلو کردن و مانور دادن نیست افزود: متاسفانه هر روز وضع بدتر می شود و انسان مومن وقتی این صحنه ها را می بیند غصه دار می شود.

 

امام جمعه میاندورود با بیان اینکه بچه های انقلاب ،رزمندگان و بسیجیان  در حال فاصله گرفتن از هم هستند افزود: متاسفانه دایره انقلابیون هر روز تنگ تر می شود و افراد زیادی از گردونه نظام و انقلاب خارج می شوند، بعضی ها متاسفانه دارند این سفره را جمع می کنند و بعضا دارند افراد را از سر سفره انقلاب بلند می کنند که این درد بزرگی است.

 

امام جمعه میاندورود گفت: شعار خیلی قشنگ است، اما حول محور ولی فقیه بودن ،حامی ولی فقیه بودن به این معنا نیست که ما شعار قشنگ بدهیم اما قدم ها را در جای دیگری بگذاریم و کارهایمان را به خاطر مسایل حزبی تحت عناوین منویات رهبری،کشفیات و ذهن خوانی رهبری، ما به این نتیجه رسیده ایم که نظر آقا همینه، ما به این نتیجه رسیدیم که آقا روی این مسئله زوم کرده است،آقا ما به این نتیجه رسیده ایم یعنی چه؟ خود آقا الحمدالله عالم فرزانه ،قوی دقیق، سیاسی، به روز و هوشمند در بین ما حضور دارد و با هیچ کس هم تعارفی ندارد.

 

 

seyedi-neka54حجت الاسلام سیدی امام جمعه ی موقت شهرستان نکا  به بیان مناسبت‌های هفته‌ی آینده پرداختند و با اشاره به سالروز میلاد رسول اکرم(ص) در روز یکشنبه به روایت اهل سنت و آغاز هفته ی وحدت گفتند: جا دارد میلاد پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) را به حضرت صاحب الزمان(عج)، مقام معظم رهبری و شما مردم خداجوی، تبریک عرض نمایم. خدا را شاکریم که ما را از امت پیامبر آخر الزمان قرارداد. پیامبران پیشین، غبطه ی حضرت محمد(ص) را می‌خوردند و آرزو می کردند از امت او باشند.

 

خطیب جمعه نکا گفت: پیامبر اسلام از دوران کودکی، به سلامت روح، امانتداری، راستگویی و… معروف بود و به خاطر این ویژگی‌ها بود که رسالت نبوت بر دوش او قرار گرفت.

 

وی افزود: امروز حدود دو میلیارد مسلمان در جهان زندگی می‌کنند که همه‌ی آنها، مدیون زحمات رسول اکرم(ص) هستند. دشمنان، از وحدت مسلمانان در هراسند و تلاش می‌کنند فتنه انگیزی کنند و بین مسلمانان تفرقه بیندازند.

 

 

وی همچنین افزود سالروز تاسیس گزینش را در پیش داریم. گزینش نیروهای کارآمد و شایسته در تمامی دستگاه‌ها مخصوصا در دستگاه آموزش و پرورش ضروری است و رهبر معظم انقلاب فرمودند: گزینش باید هوشمندانه و دقیق باشد. باید افرادی گزینش شوند که متعهد و متدین باشند.