درباره بروزرسانی اخیر ویندوز 10 چندین رفع عیب و نقص دیگر نیز رخ داده است اما مهمترین نکته ای بروزرسانی حضور اسپارتان است. از سویی مقامات مایکروسافت اعلام کرده اند که به زودی نسخه آزمایشی ویندوز 10 برای گوشی های هوشمند مجهز به ویندوز فون منتشر میشود

 

شرق پرس: مایکروسافت روز گذشته بروزرسانی جدیدی از ویندوز ۱۰ را در اختیار کاربران آزمایشی این سیستم عامل قرار داد که آنچه بیش از همه در این بروزرسانی جدید جلب توجه میکند حضور رسمی مرورگر جدید مایکروسافت به نام پروژه «اسپارتان» در ویندوز ۱۰ است.

 

روز گذشته مایکروسافت دومین بروزرسانی از نسخه آزمایشی ویندوز ۱۰ را در اختیار کاربران قرارداد که این بروزرسانی چهارمین مورد از ابتدای اکتبر سال ۲۰۱۴ است.

 

 

در این نسخه آنچه بیش از همه جلب توجه میکند حضور نسخه ای Preview از مرورگر جدید مایکروسافت به نام اسپارتان است که البته با نسخه نهایی خود فاصله دارد اما تمامی آنچه مایکروسافت در ماه ژانویه در خصوص قابلیت های این مرورگر رونمایی کرده بود، در بر دارد:

 

spartan-microsoft5

 
 
از جمله این قابلیت ها باید به یکپارچه سازی و همگام سازی اسپارتان با کورتانا منشی مجازی مایکروسافت اشاره کرد که در قالب تکنولوژی Ask Cortana نمود یافته است. همچنین قابلیت یادداشت نکته یا متن در کنار صفحات وی با استفاده از قلم یا ماوس. کاربران قادر هستند تا حاشیه نویسی بر روی صفحات را با استفاده از تکنولوژی Web Note به اشتراک بگذارند و صفحات حاشیه نویسی شده در بسیاری از مرورگرهای قابل مشاهده است:

 
spartan-microsoft6
 

این مرورگر جدید قابلیتی با نام Reading View دارد که صفحات وب را در حالتی قرار میدهد که مطالعه آنها برای کاربر ساده تر باشد و همچنین آنها را قادر به ذخیره صفحات برای مطالعه آتی میکند. البته هنوز قابلیت مطالعه آفلاین صفحات ذخیره شده ممکن نیست.

همچنین این مرورگر رونمایی از موتور رندر صفحات مایکروسافت که البته تغییراتی جدید بر روی موتور قبلی است نیز بود. اسپارتان که با نسخه نهایی ویندوز ۱۰ به کل نهایی و کامل منتشر خواهد شد، تنها از موتور رندر جدید با نام Edge استفاده میکند. در عین حال IE 11 که همچنان در ویندوز ۱۰ به حیات خود در کنار اسپارتان ادامه خواهد داد، از موتور قبلی Trident استفاده خواهد کرد:

spartan-microsoft7

 
 
البته در بروزرسانی اخیر ویندوز ۱۰ چندین رفع عیب و نقص دیگر نیز رخ داده است اما مهمترین نکته ای بروزرسانی حضور اسپارتان است. از سویی مقامات مایکروسافت اعلام کرده اند که به زودی نسخه آزمایشی ویندوز ۱۰ برای گوشی های هوشمند مجهز به ویندوز فون منتشر میشود که قابل نصب بر روی اغلب گوشی های سری Lumia خواهد بود. گفته شده بود که مایکروسافت یک هفته دیگر برای مهندسی و آزمایش نسخه جدید از ویندوز فون ۱۰ نیاز دارد.
تابناک