احمد حسین زادگان در دیدار با پهلوان عبدالله موحد و امامعلی حبیبی و برخی قهرمانان و پیشکسوتان کشتی مازندران از این قهرمانانا تاریخی ورزش کشتی ایران تجلیل کرد

به گزارش شرق پرس احمد حسین زادگان، استاندار مازندران با قهرمانان بزرگ کشتی ایران و مازندران، جهان پهلوان عبدالله موحد و امامعلی حبیبی و برخی قهرمانان و پیشکسوتان کشتی استان دیدار و گفتگو کرد.

احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در این دیدار که مدیر کل ورزش و جوانان استان، جهان پهلوانان مجید ترکان و عزیز واگذاری، ولی یوسف پور، قهرمان پیشکسوتان جهان و رئیس و دبیر هیئت کشتی استان حضور داشتند، گفت: مردم ما قدر قهرمانان و پهلوانان ورزشی خود را می داند و به سرمایه های انسانی خود افتخار می کند.

استاندار با اشاره به این که الگوهای موفق و خوب می توانند مبنای رفتار صحیح جامعه باشند، افزود: بایدالگوسازی و الگوهای موفق را به جامعه بویژه جوانان معرفی کنیم.

مقام عالی دولت در استان به اعتبارات دولت در تمهید و تجهیز زیرساخت های ورزشی استان اشاره کرد و یادآور شد: اقدامات خوبی در استان در این راستا صورت گرفته است و مبنای کار ما در حوزه ورزش؛ توزیع عادلانه اعتبارات است.

وی با بیان این که از رامسر تا گلوگاه سالن ها و استادیوم های ورزشی ساخته و تجهیز شده است, عنوان کرد: ۲۰ میلیارد برای تجهیز استادیوم شهید وطنی قائم شهر هزینه شده است.

استاندار با اشاره به این که فاز اول زمین فوتبال بابل به اتمام رسید و ساخت فاز دوم نیز آغاز شده است، افزود: استادیوم ورزشی نوشهر با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است و ایجاد سالن های چند منظوره نیز در استان در دستور کار قرار گرفته است.

مقام عالی دولت در مازندران با اشاره به این که برای اعتلا و آبادانی استان همه باید در کنار هم باشیم، گفت: ورزش و بویژه کشتی مازندران همواره موجب افتخارآفرینی بوده است و باید با ایجاد تحرک و پویایی اقتصادی برای کمک به حوزه های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی بهره برد.

جهان پهلوانان عبدالله موحد و امامعلی حبیبی در این دیدار از توجه استاندار به ورزش مازندران و پیشکسوتان ورزشی قدردانی کردند و خواستار تاکید مقام عالی دولت در استان بر حمایت از استعدادهای جوان ورزشی شدند.

 

حبیب حسین زادگان، مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز دز این دیدار با اشاره به این که مردم مازندران به قهرمانان ورزش استان مباهات می کند، افزود: امیدهای کشتی مازندران؛ روزهای خوبی را برای مردم ورزشدوست استان رقم زدند و به تداوم این افتخارآفرینی ها خصوصا در المپیک می اندیشیم.

گفتنی است؛ عبدالله موحد، دارنده نخستین مدال المپیک در تاریخ ورزش ایران است. موحد با ۶ نشان جهان و المپیک؛ پرافتخارترین آزادکار تاریخ کشتی کشور محسوب می شود.

امامعلی حبیبی نیز دارنده چهار نشان جهان و المپیک در کشتی است.