امیر دریادار دوم فرهاد فتاحی فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش در زادگاهش بابل در جمع استقبال کنندگان گفت : این حرکت فرزندان شما در ناوگروه ارتش به جهان ثابت کرد که تحریم بر این ملت اثربخش نیست و ایران انزوا گریز است.

شرق مازندران : مراسم استقبال از چهار دلاور عضو ناو گروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی که بعد از هشت ماه و طی مسافت ۶۵ هزار کیلومتر دوری ۳۶۰ درجه ای دنیا زیر رکاب این دلاوران قرار گرفت.

امیر دریادار دوم فرهاد فتاحی امیردهی، حجت الاسلام علی ابراهیم نژاد، سید علی میر حسین زاده و معین نجف زاده چهار دیادار دلاور بابلی هستند که به وطن بازگشتند و در بابل مورد استقبال قرار گرفتند.

استقبال از فرزندان شایسته ایران از ناحیه سپاه بابل آغاز شد تا امامزاده قاسم این شهرستان ادامه یافت و این دلاوران بعد از ادای احترام به مقام شامخ شهید گمنام در امامزاده قاسم در میان بابلی ها حضور یافتند و به گرمی استقبال شدند.

ایرانی انزوا گریز است

امیر دریادار دوم فرهاد فتاحی فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش در زادگاهش بابل در جمع استقبال کنندگان گفت : این حرکت فرزندان شما در ناوگروه ارتش به جهان ثابت کرد که تحریم بر این ملت اثربخش نیست و ایران انزوا گریز است.

وی افزود : در راستای اجرای فرمان فرماندهی کل قوا مقام معظم رهبری این اقدام شجاعانه و عبور از اقیانوس های پرطلاطم انجام شد.

فتاحی امیردهی بیان کرد: یک ناو گروه تمام ایرانی مسیری را طی کرد که برخی از کشورهای مدعی در این زمینه در طلاطم اقیانوس ناو آنها غرق شد.

وی گفت : در این سفر حامل پیام صلح و دوستی ملت بزرگ ایران بودیم و در برخی از کشورها با چشمان خیس و ذوق فراوان از ما استقبال کردند.

این سرباز وطن افزود : این سفر بیانگر ایمان و اقتدار فنی و صنعتی فرزندان شایسته ایران بود.

امیر دریا دار دوم فتاحی امیر دهی ابراز امیدواری کرد این اقدامات شجاعانه و اقتدار آفرین ادامه داشته باشد.

ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش که از روز ۲۷ اردیبهشت‌ماه پس از طی ۶۵ هزار کیلومتر دریانوردی به دور کره زمین و عبور از اقیانوس های هند، آرام و اطلس وارد آب‌های سرزمینی کشورمان شد و در محدوده آب‌های بندر عباس در آب های خلیج فارس مورد استقبال جنگنده های نیروی هوایی ارتش و انبوهی از شناورهای ایرانی قرار گرفت.

این نخستین ناو گروه جمهوری اسلامی ایران است که با عبور از اقیانوس آرام اقدام به دور زدن کره زمین کرد و وارد قاره آمریکا شد که نشان دهنده توانمندی متخصصان داخلی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پرچم جمهوری اسلامی ایران را در سراسر پهنه این سیاره آبی به اهتزاز در آورده و اقتدار و توان کشور را به نمایش گذاشت و در مسیر بازگشت خود در محدوده خلیج عدن ماموریت اسکورت شناورهای تجاری را انجام داد.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با انجام این ماموریت طولانی نشان داد هر جا منافع جمهوری اسلامی ایران اقتضا کند حضور می‌یابد.

به گزارش ایرنا، ناو گروه ۸۶، سه طوفان سهمگین را در سفر خود با موفقیت پشت سر گذاشت و توانسته بیشترین عرض اقیانوس اطلس را در این سفر بپیماید.