علی رضا مرادی گفت: روزانه پنج کیلوگرم ماده مخدر در یک سال گذشته در استان کشف و ضبط شد.   به گزارش شرق پرس, دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران در گفت وگو با تسنیم اظهار داشت: متاسفانه هم اکنون به طور میانگین روزانه حدود ۳۰ نفر در مازندران گرفتار بلای خانمان سوز اعتیاد […]

 

 علی رضا مرادی گفت: روزانه پنج کیلوگرم ماده مخدر در یک سال گذشته در استان کشف و ضبط شد.

 

به گزارش شرق پرس, دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران در گفت وگو با تسنیم اظهار داشت: متاسفانه هم اکنون به طور میانگین روزانه حدود ۳۰ نفر در مازندران گرفتار بلای خانمان سوز اعتیاد می شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران افزود: از این تعداد به طور میانگین ۲۲ نفر روزانه به اتهام تهیه و نگهداری و هشت نفر نیز به جرم توزیع مواد مخدر سنتی و صنعتی شناسایی و تحویل دادگستری می شوند.

مرادی گفت: بر اساس آمارهای جمع آوری شده از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران، روزانه به طور میانگین در این استان مقدار پنج کیلوگرم انواع مواد مخدر از عوامل تهیه و توزیع آن کشف و ضبط می شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران، افزایش و گرایش روز افزون بانوان این استان به مصرف انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی را هشدار دهنده و نگران کننده خواند و افزود: متاسفانه در یکسال گذشته حدود ۱۵ تا ۱۸ درصد به تعداد بانوان معتاد و دستگیر شده به جرم اعتیاد در استان افزایش داشته است.

مرادی گفت: سه مرکز اقامتی و درمانی کوتاه مدت بانوان برای ترک اعتیاد و بازگشت آنان در شهرهای ساری، بابلسر و تنکابن راه اندازی شده است.

وی نسبت به کاهش سن اعتیاد در جامعه ابراز نگرانی کرد و افزود: یکی از نگرانی ها در این زمینه تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران، مبارزه با مواد مخدر و پدیده اعتیاد را نیازمند فرهنگ سازی و توجه ویژه خانواده ها دانست و افزود: مازندران تاکنون برای مبارزه با مواد مخدر و قاچاقچیان ۸۵ شهید تقدیم کرده است.

 

/انتهای خبر