مدیرکل آموزش و پرورش مازندران حضور معلمان را در مدارس شهرهای قرمز کرونایی غیر ضروری دانست و گفت : اجباری برای حضور معلمان در مدارس وجود ندارد...
شرق پرس : سعدی پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به تعطیلی تمام مدارس در سه شهرستان قرمز کرونایی استان، گفت: همه مراحل آموزشی در شهرستان‌های ساری، آمل و بهشهر باید تا پایان محدودیت‌های کرونایی به صورت مجازی و غیرحضوری دنبال شود و آموزش و عوامل اجرایی مدارس نیز حق بازگشایی مدارس را ندارند.

او افزود: شهر‌هایی که وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا در آن‌ها به رنگ نارنجی و زرد است مدارس باز هستند، اما فقط عوامل اجرایی باید در مدرسه حاضر باشند.

سعدی‌پور حضور معلمان را در مدارس این مناطق غیر ضروری دانست و افزود: معلمان در صورت تشخیص شخصی و برای استفاده از امکانات می‌توانند در مدرسه حاضر شده، اما اجباری برای آن وجود ندارد.
او در مورد مدارسی کم جمعیت هم، گفت: مدارس زیر ۵۰ نفر در شهرستان‌های قرمز باید تعطیل باشد و در شهر‌های دیگر نیز بر اساس روال قبلی بوده و مدارس می‌توانند در صورت برخورداری معلم و دانش آموز از تجهیرات آموزشی کلاس‌ها را به صورت غیر حضوری برگزار کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان فاقد تجهیزات هوشمند در مناطق قرمز کرونایی نیز از طرق بسته‌های آموزشی، آموزش تلویزیونی و یا دریافت درسنامه می‌توانند برای ۲ هفته آینده آموزش را دنبال کنند.