نجف علی محمودجانلو گفت: کار برداشت دانه روغنی سویا در بیش از دو هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان گلوگاه به پایان رسیده است.

 

keshavarzi51

 

به گزارش شرق پرس, به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی مازندران، نجف علی محمودجانلو گفت: کار برداشت دانه روغنی سویا در بیش از دو هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان گلوگاه به پایان رسیده است.

 

وی با اشاره به اینکه سطح زراعت سویا این شهرستان به دلیل بارش های مناسب در فصل کاشت، ۲۵ درصد افزایش داشته است، افزود :در سال ۹۳در دو هزار و ۵۰۰ هکتار سطح کشت بیش از شش هزار و ۷۵۰ تن دانه روغنی سویا برداشت شده است.

 

لازم به ذکر است روغن استخراج شده از دانه‌های سویا یکی از مهم‌ترین انواع روغنها است که کاربردهای فراوانی دارد.  فواید کلیدی دانه های سویا به دلیل مقدار عالی پروتئین آنها،مقدار بالای اسید های چرب ضروری،ویتامین ها،مواد معدنی،ایزوفلاون ها و فیبرشان می باشد.

 

 

محمودجانلو با اشاره به مطلب فوق افزود: تاکنون در سطح پنج هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان گلوگاه عملیات کاشت جو دانه ای و در سطح یک هزار و ۱۰۰ هکتار کشت جو علوفه ای انجام گرفته است.

 

 

وی همچنین گفت: تاکنون در این راستا بیش از پنج هزار کیلوگرم بذر جو رقم صحرا بین کشاورزان و متقاضیان این شهرستان توزیع گردیده است.