مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به پروژه وصل شدن مترو تهران به مازندران گفت : تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه با قرارگاه خاتم الانبیا منعقد شد ...

شرق پرس : سیدمحمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران درباره آخرین وضعیت اتصال مترو تهران به مازندران،گفت: این پروژه ردیف ملی دریافت کرده و تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه خاتم الانبیا انجام شده و به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود.

او در ارتباط با آخرین وضعیت پروژه ساری به تاکام افزود: این پروژه تا پایان سال با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری می‌رسد.

نظری با اعلام اینکه به صورت روزانه این پروژه کنترل می‌شود، گفت: بنده هفته‌ای دوبار از این پروژه بازدید می‌کنم و مسئولان وزارتخانه به صورت ماهیانه  از این پروژه بازدید می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران به برنامه‌ریزی برای تکمیل و بهره‌برداری زیرگذر سنگتراشان خبر داد و افزود: پروژه ساری به تاکام و این زیرگذر تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

او در پاسخ به این سوال که آیا این پروژه مشکل اعتباری ندارد گفت: با پیگیری‌های انجام شده مشکلی از این بابت نداریم.

نظری در ارتباط با بحث بهسازی محور ساری ـ کیاسر با اشاره به بازدیدی که وزیر راه از این مسیر داشت، افزود: پیمانکار مطالعاتی تاکام تا پل گرماب تعیین شده و در حال انجام است و فاز بعدی بهسازی این محور عملیاتی می‌شود.

او در ارتباط با آخرین وضعیت محور قزوین به الموت در محور مازندران گفت: این مسیر مشکل زیست محیطی داشته که ارزیابی‌های آن انجام شده و به مرحله بیس و آسفالت رسیده و منتظر اتمام ارزیابی‌ها هستیم.

نظری افزود: طرح مطالعاتی این پروژه به اتمام رسیده به صورت طرح و ساخت است.

او در پاسخ به این سوال که آیا می‌توانیم اعلام کنیم که این پروژه تا ۱۰ سال آینده به اتمام برسد گفت: زمان‌بندی ۵ ساله برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس کمیته بحران راه و شهرسازی مازندران درباره برخی خرابی‌های به جامانده از سیل اخیر استان  افزود: خسارتی که در در بخش راه ایجاد شده حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است  ولی با توجه به اولویت‌ها در حال حاضر ۳۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است