دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت : به دلیل برزخی سواستفاده ها مقرر شد داروی متادون از این پس در اختیار داروخانه ها قرار گیرد

به گزارش شرق پرس علی اصغر میرزایی در نشستی با خبرنگاران با اشاره به سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: در این راستا تلاش برای تقویت اقدامات برای مبارزه با مواد مخدر، کاهش شیوع اعتیاد در کشور و برگزاری همایش ها یی با این مضامین از جمله اهداف است.

وی در مورد نحوه توزیع متادون و پر شدن لیست های انتظار برای بیماران در برخی شهرهای مازندران، تصریح کرد:  به دلیل سو استفاده و فروش قرص های متادون به صورت آزاد توسط عده ای از مراکز توزیع، در این راستا مقرر شد داروی متادون از این پس در اختیار داروخانه ها قرار گیرد و مراکز توزیع جمع آوری شود.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر مازندران خاطرنشان کرد: رعایت اولویت های ابلاغی در مبارزه با مواد مخدر از جمله اجرای برنامه های شاد با حضور فعالان مبارزه با مواد مخدر در سازمان های دولتی و بهره گیری از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد از دیگر اهداف این ستاد محسوب می شود.

میرزایی گفت: برپایی نمایشگاه سیار، کارزار رسانه ای با مواد مخدر، اجرای تئاتر خیابانی پیشگیری از اعتیاد، اجرای برنامه های دو ومیدانی، پیاده روی خانوادگی در سطح شهرها و روستا به همراه برپایی کنگره شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر و همایش بهبود یافتگان از جمله برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر است.

وی از اجرای جشنواره نشاط و شادی با عنوان *یاری گر هم باشیم* در مازندران خبر داد و گفت: همایش پیشگیری از اعتیاد با همکاری دستگاه ها و حضور جامعه هدف و سخنرانی در خطبه های نمازجمعه از دیگر برنامه هایی است که در هفته مبارزه با مواد مخدر انجام می شود.

 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر مازندران درادامه این نشست با اشاره به کشف ۸۳۰ کیلوگرم مواد مخدر در سال جاری، افزود: عمده ترین کشفیات استان مربوط به تریاک و حشش بود و سه هزار و ۸۷۰ نفر در این زمینه دستگیر شدند.

وی بیان کرد: از مجموع افراد دستگیر شده هزار و ۶۰۲ نفر خرده فروش و هزار و ۸۶۵ نفر معتاد بودند و ۵۰۰ طرح پاکسازی نقاط آلوده در مازندران اجرا شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: امسال  ۲۹ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان متلاشی شد و نزدیک به  سه هزار و ۴۴۲ فقره پرونده قضایی در این زمینه تشکیل شده است.

ثقفی با توجه به افزایش سه درصدی دستگیری و کشف مواد مخدر از عوامل آن، خاطرنشان کرد: طرح پاکسازی اطراف مدارس و دانشگاه ها از جمله طرح هایی بوده که اجرا شده است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه مواد مخدری به نام گل ماده ای جدید نیست و درصد تخریب آن هفت برابر دیگر مواد است، تصریح کرد: برخلاف شایعاتی که در زمینه عدم اعتیاد این ماده مخدر وجود دارد اما به شدت اعتیاد آور است و مازندران نیز یک استان مصرفی می باشد که عمده کشفیات در محورهای مواصلاتی صورت گرفته است.