استاندار مازندران گفت: متاسفانه آن چه امروز در شهرداری ها مشاهده می شود ، دچار شدن به روزمرگی و بی برنامگی های آزار دهنده است که نتیجه قطعی این گونه مدیریت ها ، وارد شدن آسیب های جدی به پیکره شهرها است.

 

ostandar-rabi98

استاندار مازندران گفت : مازندران دارای آب و هوای بسیار مطلوب و مناسبی است اما درون شهرهای مازندران تفاوتی با مناطق جنگ زده ندارد.

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از ایرنا، ربیع فلاح شامگاه یکشنبه در گردهمایی شهرداران مازندران که به میزبانی بهشهر برگزار شد ، افزود : روان آب های دائمی ، جوی های کثیف و آلوده ، آلودگی های بصری فراوان و دیگر عوامل متعدد ، هیچ رغبتی را برای ماندن بیشتر مسافران در شهرهای استان ایجاد نمی کند.

 

وی بیان کرد : اگر بتوانیم از مواهب خدادادی مازندران برای جذب بیشتر گردشگران استفاده کنیم ، شاهد افزایش فراوان درآمدها و تغییر چهره شهرها خواهیم بود.

 

استاندار مازندران افزایش هزینه های جاری را از دلایل عمده ناتوانی در اجرای طرح های عمرانی بزرگ از سوی شهرداری های استان دانست و تاکید کرد : یکی از راه های خروج از این شرایط سخت ، تعریف منابع درآمدی جدید برای شهرداری ها است.

 

وی افزود : متاسفانه آن چه امروز در شهرداری ها مشاهده می شود ، دچار شدن به روزمرگی و بی برنامگی های آزار دهنده است که نتیجه قطعی این گونه مدیریت ها ، وارد شدن آسیب های جدی به پیکره شهرها است.

 

استاندار مازندران گفت : مردم باید تفاوت نوع مدیریت های را با اجرای پروژه های بزرگ بخوبی لمس کرده و شاهد تغییرات چشمگیر و امیدوار کننده در شهرهای خود باشند.

 

فلاح به ظرفیت کم نظیر شهرهای مازندران از جمله شهر کلاردشت اشاره کرد و افزود : متاسفانه این شهر که می تواند به زیباترین شهر ایران تبدیل شود ، دارای شرایط نامناسب و اسفناکی است .

 

وی ادامه داد : شرایط فعلی این شهر مانند فرد ثروتمندی است که با وجود برخورداری از ثروت های بسیار زیاد ،جسمی نحیف و بیمار دارد .

 

استاندار مازندران گفت : یکی از مواردی که باید مورد مطالعه و ارزیابی دقیق قرارگیرد، بررسی دلایل درآمد اندک شهرداری های ساحلی مازندران به رغم انجام ساخت و سازهای بزرگ با هزینه های میلیاردی است .

 

وی افزود : شهرهای مازندران به دلیل بی توجهی های انجام شده در گذشته ، نمی توانند درچارچوب تعریف شده یک شهر کامل قرار گ فته و این روند نامناسب باید با تلاش بیشتر شهرداران و عوامل شهرداری ها تغییر کند.

 

استاندار مازدران یکی دیگر از مواردی را که در شهرهای استان به آن توجه نمی شود، افزایش فضای سبز شهری دانست و گفت : بسیاری از استان های کشور که آب و هوایی خشک دارند ، برای به ثمر نشستن یک درخت ، متحمل هزینه های فراوان می شوند اما تمام هزینه های مشابه این کار در مازندران فقط توسعه فرهنگ نگهداری فضای سبز است.

 

وی افزود : با اجرای این گونه طرح ها می توانیم حضور بیشتر گردشگران در شهرها را تضمین کرده و درآمد ۵۰ درصدی مردم شهرهای ساحلی از حضور مسافران را بیش از پیش افزایش دهیم .

 

او ادامه داد : حضور پرتعداد مسافران در مازندران موهبتی است که متاسفانه تاکنون قدر آن را ندانسته و برنامه کاملی برای استفاده صحیح از این ظرفیت عظیم اقتصادی وجود ندارد .

 

فلاح گفت : در همه جای دنیا، هزینه های هنگفتی را صرف معرفی یک مکان گردشگری می کنند تا مسافران را برای حضور در آن ترغیب شوند ، اما مازندران بدون هیچ تبلیغ و هزینه ای ، از جمله مقاصد دائمی سفر مردم استان های گوناگون ایران است .