حضور رالی تور موتورسواران روسیه ای در مازندران، زمینه نشست مشترک استاندار مازندران و استاندار آستاراخان روسیه بود که دو طرف بر توسعه روابط تاکید کردند

شرق مازندران : سیدمحمود حسینی‌پور در حاشیه نشست با استاندار آستراخان روسیه در بابلسر با بیان این که فرصت های خوبی برای ایران و روسیه وجود دارد، گفت: آستراخان و مازندران به دلیل وجود بنادر و مسیر ترانزیتی، استراتژیک هستند و از گذشته های دور تجارت و تبادلات بین ۲ استان وجود داشت و هر سال تقویت شد.

وی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم با رویکرد دولت آیت الله رئیسی اتفاق جدیدی افتاد و این روابط بیش از پیش تقویت شد.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان اینکه محور نشست امروز، عملیاتی کردن سیاست های ۲ کشور در اجرای تفاهم نامه ها بود، گفت: هیات های عالی رتبه به ۲ کشور سفر کردند و این هیات‌ها سه مرتبه در یک سال گذشته در روسیه حضور یافتند و تفاهم نامه های خوبی رد و بدل شد.

وی افزود: مازندران و آستراخان ۲ استانی هستند که می توانند در کریدور شمال جنوب، موقعیت استراتژیک خوبی برای ایران و روسیه فراهم کنند از همین رو بر تقویت روابط ۲ استان تاکید و قرار شد کارگروهی به منظور اجرای بخشی از تفاهم نامه ها که اجرا نشده، تشکیل شود.

حسینی پور گفت: تبادلات تجاری با آستراخان را می توان بیش از پیش افزایش داد که ظرفیت و امکانات وجود دارد و در حقیقت اراده ۲ طرف را برای عملیاتی کردن برنامه‌ها می طلبد.

ایگور بابوشکین، استاندار آستراخان روسیه هم در گفت‌وگو با خبرنگاران با قدردانی از میزبانی شایسته همتای مازندرانی، گفت: بیش از ۳۰ سال است که روابط اقتصادی ۲ استان شکل گرفته و موافقت نامه همکاری بین ۲ استان و ۱۰ سند دیگر وجود دارد که همه باید به روز شود و از شرایط روز استفاده شود.

وی افزود: به نظرم بزرگترین فرصت ها در زمینه لجستیک همچنان فراهم است و به منظور تبادل دانشجویان و اساتید و امور فرهنگی و گردشگری با استاندار مازندران قرار گذاشتیم کارگروهی تشکیل و همه این موارد و ظرفیت‌ها در آن بررسی و نتیجه آن به ما گزارش داده شود.

نشست گسترش روابط اقتصادی مازندران – آستراخان با حضور استانداران، معاونین دو استان و روسای دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی مازندران در هتل میزبان بابلسر برگزار و در این نشست درباره نقاط مشترک دو استان و مسائل اقتصادی و فعالیت های تجاری مطالبی بیان شد.