مدیرکل ثبت‌ احوال مازندران سن امید به زندگی در مازندران را بیش از 73 سال دانست و ادامه داد: امید به زندگی در مردان 76.71 و در زنان 73.6 سال است.

مازندران هشتمین استان پرجمعیت کشور

مدیر‌کل ثبت‌ احوال مازندران گفت: مازندران رتبه هشتم کشور را از نظر جمعیت به‌خود اختصاص داده است.

 

به گزارش شرق پرس, علی رجبی در گفتگو با فارس اظهار کرد: آمار کلی ثبت‌نام کارت هوشمند ملی تاکنون در مازندران، ۸۷ هزار و ۷۳۹ نفر است که برای ۶۵ هزار و ۹۳۶ نفر از آنان کارت هوشمند صادر شد و ۵۱ هزار و ۴۰۵ نفر نیز این کارت را دریافت کرده‌اند.

 

وی تصریح کرد: مقرر شد تا سال ۱۴۰۴ برای تمامی جمعیت کشور کارت هوشمند ملی صادر شود.

 

مدیرکل ثبت احوال مازندران با اشاره به اینکه در سال آینده برای ۹۰۰ هزار نفر کارت هوشمند ملی صادر می‌شود، افزود: برای تحقق این مسئله باید ۹۶ پایگاه و ایستگاه به تجهیزات ملی و استانی مجهز شوند.

 

رتبه هشتم مازندران در کشور از لحاظ جمعیت

وی تعداد موالید ۹‌ ماه گذشته در مازندران را ۳۴ هزار و ۶۴۸ مورد عنوان کرد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۸ درصد افزایش داشته است.

رجبی از افزایش دو درصدی نرخ وفات در مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: در ۹‌ ماهه امسال ۱۲ هزار و ۱۷ مورد واقعه وفات در استان ثبت شده است.

وی وفات ثبت شده در مازندران را در هر شبانه‌روز به طور متوسط ۴۴ واقعه عنوان کرد و گفت: کمترین وفات در گروه سنی پنج تا ۹ سال و بیشترین وفات در گروه سنی ۷۵ سال و بیشتر ثبت شده است.

 

مدیرکل ثبت‌ احوال مازندران سن امید به زندگی در مازندران را بیش از ۷۳ سال دانست و ادامه داد: امید به زندگی در مردان ۷۶.۷۱ و در زنان ۷۳.۶ سال است.

 

وی به فراوانی نام‌های دختران و پسران در ۹‌ ماهه امسال اشاره کرد و گفت: اسامی امیرعلی، ابوالفضل و محمدطاها برای پسران و اسامی فاطمه، فاطمه‌زهرا و یسنا برای دختران از بیشترین فراوانی برخوردار است.

 

رجبی اضافه کرد: مازندران رتبه هشتم کشور را از نظر جمعیت به‌خود اختصاص داده است.

وی به پروژه‌های مهم در دست اقدام اداره‌کل ثبت‌ احوال مازندران اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی ایستگاه اخذ درخواست کارت هوشمند ملی در تمامی ادارات ثبت‌ احوال، صدور شناسنامه مکانیزه در تمامی ادارات، پایان آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی و آغاز نظارت ۱۰۰ درصدی اسناد ولادت و رونمایی از گنجینه اسناد مشاهیر و سرداران شهید از مهم‌ترین اقدامات این اداره‌کل است.

 

مدیرکل ثبت‌ احوال مازندران تصریح کرد: تعیین تکلیف تمامی اسناد راکد سجلی مازندران، برگزاری همایش مهندسی نام و فرهنگ نام‌گزینی و همایش جمعیت، واگذاری تصدی‌گری به دفاتر خدمات الکترونیکی هویت ملی، تغییر خطوط ارتباطی ادارات از PTMP به MPLS و افزایش پهنای باند ادارات از دیگر پروژه‌های در دست اقدام اداره‌کل ثبت‌ احوال مازندران است.

 

وی در پایان گفت: اداره‌کل ثبت‌ احوال مازندران با همکاری پست استان ۱۱ ایستگاه کارت هوشمند ملی را در ادارات کل ثبت‌ احوال، پست و ادارات ثبت‌ احوال ساری، بهشهر، نکا، قائمشهر، آمل، بابل، نور، نوشهر، چالوس و تنکابن راه‌اندازی کرده است.