رجبی مدیرکل ثبت احوال مازندران در حالی از کاهش 14 درصدی میزان ازدواج در این استان خبر داد که رویداد طلاق نیز طی 11 ماهه امسال کاهش را نشان می هد

شرق پرس : علیرغم کاهش ۱۴ درصدی ازدواج، نرخ طلاق نیز در استان کاهش یافت. گویا مشکلات اقتصادی نه تنها روی ازدواج حتی روی طلاق ها نیز تاثیر خود را گذاشته است!

علی رجبی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وقایع چهارگانه سال ۹۷ در این استان، اظهار کرد: ۳۶ هزار و ۷۶۸ نفر ولادت در ۱۱ ماه امسال به ثبت رسیده که به نسبت سال گذشته با کاهش ۱۰ درصدی رو به رو بوده است.

وی با اشاره به آمار فوت در مازندران خاطرنشان کرد: در ۱۱ ماه امسال، ۱۵ هزار و ۳۵۱ نفر فوت به ثبت رسیده که این میزان ۳ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل ثبت احوال مازندران از کاهش ازدواج و طلاق در سال ۹۷ خبر داد و تصریح کرد: ۱۸ هزار و ۵۲۷ مورد ازدواج امسال به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۱۴ درصدی و همچنین در زمینه طلاق ۶ هزار و ۸۰۰ واقعه به ثبت رسیده که این رویداد هم با کاهش ۸.۲ دهم درصدی رو به رو بوده است.

رجبی افزود: با تلاش های صورت گرفته شاهد کاهش نرخ طلاق به میزان ۲.۲ دهم درصد در مازندران هستیم که با نرخ کشوری که ۲.۱ دهم است برابری می کند.

وی با اشاره به آمار صدور کارت ملی هوشمند در مازندران یادآور شد: بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در مازندران واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند که در حال حاضر بیش از دو میلیون و صد هزار نفر معادل ۸۱ درصد از جمعیت استان این کارت را دریافت کرده اند.

مدیرکل ثبت احوال مازندران ادامه داد: با درنظر گرفتن جمعیتی که در سال آینده به این استان اضافه می شوند در حدود ۵۴۰ هزار نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند باقی می مانند که تلاش می شودتا ۶ ماهه نخست ثبت نام از تمامی افراد انجام شود.

رجبی اظهار کرد: از ابتدای سال آینده کارت‌های ملی قدیمی قابل اعتبار نیست و با توجه به اینکه بانک ها، دفاتر ثبت و مکان های اداری از دریافت کارت ملی قدیمی خودداری می کنند شهروندان باید در صف های طولانی ثبت نام قرار گیرند بنابراین لازم است که هرچه سریعتر نسبت به دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم می توانند در ۱۵۰ دفتر پیشخوان، ۶۰ اداره پست و ثبت احوال در مازندران برای ثبت نام کارت هوشمند ملی مراجعه کنند.