عراقی مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در بازدید از خط لوله انتقال گاز مازندران گفت: به طور یقین تا پایان تابستان سال 96 جریان گاز در این خط برقرار می شود.

مازندران برای همیشه از گاز پایدار برخوردار می شود

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) به نقل از ایرنا, مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در سفر به مازندران از طرح خط انتقال گاز دامغان ساری بازدید کرد.

 

حمید رضا عراقی با هدف در جریان قرار گرفتن فرایند کار اجرای طرح انتقال خط لوله ۴۲اینچ گاز دامغان – کیاسر – ساری از محدود تنگه لته و زغال چال منطقه ساری بازدید کرد.

 

وی با اعلام این که خط دامغان – کیاسر – ساری برای تقویت گاز مازندران است ، گفت : عملیات اجرایی این طرح راهبردی در دولت یازدهم در دستور کار قرار گرفت.

 

عراقی توضیح داد : دولت ۲۰۰ میلیون دلار بودجه برای تکمیل آن تامین کرده است تا برای همیشه مردم مازندران از گاز پایدار برخوردار شوند.

 

وی گفت : به طور یقین تا پایان تابستان سال ۹۶ جریان گاز در این خط برقرار می شود.

 

طول اجرای این طرح حدود ۱۷۰ کیلومتر است که تاکنون عملیات اجرایی در ۷۰ کیلومتر مسیر انجام شده و ۱۰۰ کیلومتر از زمین مورد نیاز در حوزه اجرایی نیز تملک شده است.

 

این خط علاوه بر تقویت خطوط گازی مرکز استان ، گاز روستاهای اطراف این شبکه و واحدهای سیمان کیاسر و پتروشیمی سوادکوه را نیز تامین می کند.