با حضور دکتر عباسی معاون وزیر کشور و حسینی پور استاندار مازندران جلسه طرح سالم‌سازی دریا در مازندران برگزار شد

شرق مازندران : محمد عباسی رئیس سازمان امور اجتماعی و معاون وزیر کشور در جلسه طرح سالم‌سازی دریا در استانداری مازندران اظهار داشت : چندین سال است که طرح طریا، طرح مدرن و پایداری نیست و همواره همان کارها و همان اقدامات قبل را اجرا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه باید خود را آماده کنیم و در دراز مدت طرح خلاقانه‌ای در استان شکل بگیرد، افزود: استان مازندران مزیت‌های اجتماعی، فرهنگی، گردشگری و … دارد و بیشترین استقبال از شمال کشور است پس باید برنامه‌های بیشتری را اجرا کنیم.

معاون وزیر کشور به بحث مهم سامانه‌های نرم افزاری و تقویت زیرساختی د‌ر استان اشاره کرد و یادآور شد: اینکه استان خدمات ملی می‌دهد و اعتبارات استانی دریافت می‌کند درست است و ما همواره با این نقیصه روبرو هستیم.

عباسی با بیان اینکه در حال حاضر فرصت و انگیزه خوبی برقرار است، افزود:  استاندار و همکاران جدی و با انگیزه‌ای را در این استان لاله خیز می‌بینیم که آمادگی برای برنامه‌های مطلوب را دارند.

وی ادامه داد: باید به آسیب‌ها توجه کنیم دشمن برخی موارد را عادی سازی می‌کند تا ساحل را آلوده کنند، مواردی که شایسته ملت ما نیست، این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد، باید تدابیر لازم برای آن بخش از آسیب‌ها را به‌کار گیریم تا آن‌ها را کاهش دهیم.

 

استاندار مازندران : از دریا هیچ بهره ای نبرده ایم

محمود حسینی‌پور استاندار مازندران نیز در جلسه طرح سالم‌سازی دریا در استانداری مازندران با اشاره به اقدام بزرگ رفع تجاوزات حریم سواحل در سال جاری اظهار کرد: ما برای مرزهای ساحلی به طور کلی باید یک برنامه تلفیقی داشته باشیم که همه ابعاد امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را در برگیرد.

وی با بیان اینکه ما از دریا هیچ بهره‌ای نبردیم، بیان کرد: همسایگان ما در حوزه آبزیان، پرورش ماهی خاویار، گردشگری تلاش‌های زیادی کردند و ما خیلی عقبیم.

استاندار مازندران افزود: ما برای دریا چند برنامه داریم برنامه امسال برنامه‌ای کوتاه مدت بوده و کارهای خوبی در حوزه معاونت عمرانی در حال صورت گرفتن است.

حسینی‌پور بیان کرد: برنامه میان مدت سه ساله و برنامه دراز مدت ۱۰ ساله هم طرح ریزی شده که پروژه استفاده از ساحل را کامل می‌کند.

وی با اعلام اینکه طرح اصلی ما واگذاری سواحل به شهرداری‌ها است، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها را متولی سواحل می‌کنیم و شهرداری‌ها هم ساز و کار برای اینکه سرمایه‌گذارها ورود کنند را فراهم می‌کنند.

به گزارش فارس، استاندار مازندران با بیان اینکه المان ساحلی بهترین روش برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، افزود: ساماندهی نوار ساحلی هم حتما باید انجام شود تا جلوی تجاوزات به سواحل گرفته شود.