نائب رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای کشور طی نامه ای به رئیس هیات نظارت مازندران بر حذف پنج نفر از منتخبین شورای شهر مازندران تاکید کرد

شرق پرس : میرسلیم رئیس نائب رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای کشور طی نامه ای به مرادیان رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای مازندران اعلام کرد؛ پنج نفر از منتخبین شوراهای شهر این استان باید بدلیل عدم احراز صلاحیت حذف شوند. البته نام دو منتخب شورای شهر ساری نیز در این لیست ۵ نفره دیده می شود.

کیوان مرادیان در پاسخ به نامه حذف ۵ نفر از منتخبین دوره ششم شورای مازندران توسط نائب رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای کشور گفت: این نامه بعد از زمان اعلام صحت انتخابات و ابلاغ آن به وزارت کشور و رسانه ها به این هیات ارسال شد.

او افزود: باید توجه داشت قانونا بعد از انتخابات، هیات عالی نظارت استان می تواند فقط در خصوص صحت انتخابات نظر دهد. طبق مواد ۶۰ و ۶۱ قانون انتخابات شوراها دلایل و مستنداتی مبنی بر ارتکاب تخلف یا جرم انتخاباتی که دلالت بر ابطال، انحلال یا توقف آراء باشد و در صورت احراز بتوان نسبت به آن تصمیم گیری نمود که با بررسی های هیات عالی نظارت استان و دستگاه های نظارتی و قضایی مستندی دال بر موارد فوق یافت نشد و هیات عالی نظارت استان در زمان مقرر صحت انتخابات را تایید نموده و مورد خواسته شده فوق قانونا در صلاحیت هیات عالی نظارت استان نمی باشد و راهکار قانونی در اینباره وجود ندارد.

لذا پیشنهاد می کرد هیات محترم مرکزی نظارت از طریق مکاتبه با وزارت کشور موارد فوق را پیگیر نماید.

این در حالی است که میرسلیم نائب رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای کشور طی نامه ای به مرادیان رئیس هیات نظارت انتخابات شوراهای مازندران بر لزوم حذف ۵نفر از منتخبین شورای شهر مازندران خبر داد.