معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : طبق آمار تا کنون بیش از یک میلیون و ۳۱۲ هزار دُز واکسن کرونا در این استان تزریق شد

شرق پرس : ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیلی تمامی مشاغل و اصناف ، بانک ها و موسسات عمومی و خصوصی را از دوشنبه ۲۵ مرداد به مدت ۶ روز تعطیل اعلام کرده است.

دکتر قاسم اویس در گفت و گو با ایرنا با بیان این که گروه های سنی ۴۷ سال به بالای مناطق شهری و ۳۸ سال به بالای مناطق روستایی مشمول تزریق واکسن هستند ، افزود : این گروه سنی فقط با داشتن کارت ملی می توانند تزریق واکسن را انجام بدهند.

وی با بیان این که تزریق ۴۱ هزار دز واکسن در یک روز در مازندران رکورد انجام واکسیناسیون کشور محسوب شده است، ادامه داد : امروز و فردا دز دوم واکسن افراد انجام می شود و از روز چهارشنبه با ارسال محموله جدید واکسن ، تزریق دز اولی ها و دومی ها به صورت همزمان صورت می گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: طبق آمار تا کنون بیش از یک میلیون و ۳۱۲ هزار دُز واکسن کرونا در این استان تزریق شده است که بیش از یک میلیون از جمعیت استان بر اساس اولویت بندی کلی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی دز اول و ما بقیه دز دوم واکسن را دریافت کردند.

بر اساس آخرین آمارهای دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، تعداد بستری‌شدگان در بخش مراقبت‌های ویژه مازندران نیز همچنان در روند افزایشی قرار دارد و تا منتهی به ظهر روز گذشته به ۴۳۴ نفر رسیده است. آمار مجموع بستری‌شدگان نیز سه هزار و ۷۲۲ نفر است.

طبق آماررسمی از ابتدای امسال تا ظهر ۲۴ مرداد در بیمارستان‌های مازندران یک‌هزار و ۵۳۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند که میانگین روزانه ۱۰.۳ مرگ در هر روز را برای مازندران نشان می‌دهد.

این استان با فاصله زیادی نسبت به میانگین کشوری در میزان ابتلا نخستین استان کشور است. در حالی که آمار کشوری ضریب خطر یا میزان ابتلا در حال حاضر ۱۲ تا ۱۴ نفر به ازای هر یکصدهزار نفر است این عدد برای مازندران با فاصله حدود ۲.۵ برابری بین ۲۷ تا ۳۰ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر برآورد می‌شود که در محاسبات رنگ‌بندی کرونایی مازندران را در وضعیت سیاه کرونایی قرار می‌دهد.

موج پنجم کرونا در مازندران از ۳۰ خرداد آغاز شد و پس از گذشت حدود ۵۵ روز به نظر می‌رسد که به قله رسیده و در حال مقاومت برای آغاز روند نزولی است. با این حال کارشناسان و پزشکان معتقدند که حتی در صورت آغاز روند نزولی مجموع بستری‌شدگان، آمار مرگ‌های کرونایی مازندران تا چند روز پس از نزولی شدن مجموع بستری‌شدگان نیز بالا خواهد بود.

در حال حاضر ۲۰ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران در وضعیت قرمز و کبود کرونایی قرار دارند