رنگرز با اشاره به ممنوع بودن فعالیت باشگاه های ورزشی در وضعیت فعلی استان مازندران گفت : در صورت مشاهده، برابر قانون ضمن جلوگیری از ادامه فعالیت آنها و جریمه، اماکن ورزشی پلمپ می شوند...

به گزارش شرق پرس حسن رنگرز  در گفت و گو با ایرنا درباره وضعیت باشگاه ها و اماکن ورزشی در جریان اغاز موج چهارم کرونا گفت : براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا به علت وضعیت قرمز کرونایی حاکم بر استان ، فعالیت تمامی مراکز و باشگاه‌های ورزشی استان تعطیل و ممنوع است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی افزود : تمام مراکز و باشگاه‌های ورزشی ملزم به رعایت مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا هستند و در صورت مشاهده، برابر قانون ضمن جلوگیری از ادامه فعالیت آنها و جریمه، به مدت ۱۰ روز نیز پلمپ می شوند.

رنگرز توضیح داد : برابر مصوبه ستاد مقابله با کرونا، فعالیت باشگاه‌های ورزشی و استخرها در فهرست مشاغل گروه سه قرار گرفته است و این مشاغل هم در هیچ از شهرستان های نارنجی و قرمز که شامل تمامی مناطق مازندران است ، حق فعالیت ندارند.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران  با اعلام این که برخی از فعالیت‌های ورزشی در استان با رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه خواهد یافت ، گفت : مسابقات لیگ برتر فوتبال یکی از آنها است که با برخی ملاحظات و رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی و بدون حضور تماشاگران در مازندران برگزار می‌شود و در ارتباط با ممنوعیت برگزاری این رویداد، تصمیمی توسط ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ نشده است.

متولی ورزش استان مازندران در واکنش به برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان و دوچرخه سواری در رامسر با توجه به وضعتی قرمز کرونایی حاکم بر این شهرستان ، اظهار داشت : این مسابقات برنامه ریزی شده از قبل و خارج از استان بود که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و انجام تست آزمایش از ورزشکاران با محدودیت کامل برگزار شد.

وی از تمامی مراکز و باشگاه‌های ورزشی خواست ضمن رعایت مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا در رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، از هرگونه فعالیت خودداری و به قطع زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ کمک کنند.

در استان مازندران حدود ۵۰ هیات ورزشی با بیش از ۱۷۰ هزار ورزشکار تحت پوشش بیمه فعالیت دارد. یکهزار و ۷۵۰ باشگاه ورزشی نیز در این استان مجوز فعالیت دارند که حدود ۶ هزار نفر در این باشگاه ها شاغل هستند.