تعزیرات حکومتی استان مازندران ، فروشنده متخلف سبوس را براساس ماده ۵۹ قانون صنفی مجرم شناخت و به پرداخت ۲۳ میلیارد ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم کرد

به گزارش شرق پرس به نقل از  روابط عمومی تعزیرات حکومتی مازندران، پرونده این فروشنده بابلی که دو هزار و ۳۰۰ تن سبوس گندم را با سبوس دوکوب با هم مخلوط کرده بود از سوی اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان به تعزیرات حکومتی ارسال و مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران در اینباره گفت : هیات بدوی پس از بررسی پرونده این فروشنده متخلف صنفی را براساس ماده ۵۹ قانون صنفی مجرم شناخت و به پرداخت ۲۳ میلیاردریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم کرد که این حکم با تایید در هیات تجدید نظر قابل اجراست.

یدالله ملکی افزود: طبق قانون مجرم باید در مدت ۲۰ روز جریمه نقدی را به حساب دولت واریز کند.

هفته گذشته پرونده یک فروشنده مخلوط کننده برنج  طارم  درجه یک با سایر برنج های محلی درجه ۲ در قائمشهر که ۳۰ تن برنج ایرانی را با سایر ارقام محلی مخلوط کرده بود در تعزیرات حکومتی استان به پرداخت سه میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد.

در نیمه نخست سال جاری متخلفان اقتصادی در مازندران ۱۶۹ میلیارد ریال جریمه شدند.

سالانه ۲۳۰ هزار هکتار از حدود ۴۶۰ هزار هکتار اراضی مازندران زیر کشت شالی قرار می گیرد. مازندران با تولید سالانه بیشتر از یک میلیون تن برنج به تنهایی ۴۲ درصد نیاز کشور به این محصول پرمصرف خانوارهای ایرانی را تا مین می کند.