مجمع انتخابات هیات هاکی مازندران برگزار شد و علی اصغر خلیلی توانست با کسب 11 رای، برای چهار سال سکاندار ورزش هاکی مازندران شود

به گزارش شرق پرس, صبح امروز و با حضور حسن اباذری سرپرست فدراسیون هاکی جمهوری اسلامی ایران، حبیب حسین زادگان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، کسری منوچهری معاون توسعه ورزشی و مسئولان دیگر، مجمع انتخابات هیات هاکی استان مازندران در فضایی بسیار خوب و صمیمی برگزار شد و پس از ارائه برنامه ها توسط دو کاندیدای احراز پست ریاست، اعضای مجمع آراء خود را به صندوق انداختند که در نهایت علی اصغر خلیلی ۱۱ رای و روح الله خلج  ۳ رای اعضای را کسب کردند که بدین ترتیب خلیلی برای ۴ سال بعنوان رئیس هیات هاکی مازندران انتخاب شد.

مازندران پایتخت هاکی ایران شود

حبیب حسین زادگان در جمع اعضای مجمع انتخابات هاکی با تاکید مجدد بر اصل جوانگرایی در مدیریت گفت : امروز ورزش مازندران موفق است و در استان روسای هیات های ورزشی عموماً از جوانان و با تحصیلات عالیه هستند که نشان می دهد توجه و اهمیت به جوانگرایی و تحصیلات جواب داده است و رضایت نسبی همه فدراسیون ها از ورزش مازندران موید آن است.

مدیرکل ورزش و جوانان افزود؛ با توجه به گرانی تجهیزات در هاکی، باید از ظرفیت بخش خصوصی برای تجهیز و توسعه این رشته ورزشی در استان استفاده کرد تا همزمان با کمک های فدراسیون و دستگاه ورزش، شاهد حضور پررنگ افراد علاقه مند برای سرمایه گذاری باشیم.

وی با اشاره به اهمیت ورزش روستاها در تحرک ورزش استان و کشور اظهار داشت؛ باید مسئله آموزش و افزایش سطح مربیان و داوران در این هیات جدی گرفته شود تا شاهد فعال شدن و ورود علاقه مندان و ورزشکاران به این رشته های کمتر شناخته شده باشیم و در این مسیر باید از همه ی پیشکسوتان و فعالان هاکی استان ازجمله آقای خلج و شریعتی و دیگر عزیزان که تجربیات خوبی دارند استفاده شود.

حسین زادگان از رئیس هیات هاکی استان خواست تا مردم را با این رشته ورزشی بیشتر آشنا کند و راه آنرا ورود هاکی به مدارس و معرفی آن در میان دانش آموزان دانست.

مدیرکل ورزش و جوانان گفت : با توجه به شناختی که از آقای خلیلی داریم در آینده ای نه چندان دور شاهد رشد و توسعه هاکی استان مازندران خواهیم بود و امیدواریم استان مازندران بعنوان پایتخت هاکی ایران شناخته شود.

 

مازندران می تواند پایلوت هاکی ساحلی کشور شود

حسن اباذری سرپرست فدراسیون هاکی ایران نیز در این مجمع ضمن تشکر از مدیرکل ورزش و جوانان بدلیل همکاری خوب برای برگزاری این مجمع در مازندران، انتخاب خلیلی را بعنوان رئیس جدید این هیات تبریک گفت.

وی همچنین با گرامیداشت یاد مرحوم بهرام شفیع رئیس فقید فدراسیون هاکی ایران اظهار داشت؛ مرحوم شفیع حدود ۱۳ سال در فدراسیون هاکی مدیریت کرد که حاصل مدیریت و برنامه ریزی ایشان، قهرمانی مقتدرانه در ۸ دوره از رقابت های آسیا بود.

اباذری در ادامه افزود؛ ظرفیت هاکی را در کشور و استان مازندران بالا می دانیم چراکه ۵ بازیکن ایرانی اکنون در اروپا و در کشور ترکیه لژیونر هستند که توانستند با تیم هایشان به موفقیت های خوبی در سطح اروپا برسند.

وی با تاکید بر اصل برنامه محوری در این فدراسیون گفت : نخستین فدراسیونی بودیم که اردوی چشم انداز ۲۰۲۲ را برگزار کردیم و خوشبختانه هاکی جزء ۱۰ رشته ورزشی است که وزارت ورزش و جوانان برای توسعه آن برنامه دارد.

سرپرست فدراسیون هاکی جمهوری اسلامی ایران، طرح هایی مانند “هاکی و خانواده” را ازجمله برنامه های فدراسیون و وزارت ورزش برای توسعه و تقویت این رشته ورزشی در کشور دانست و ابراز امیدواری کرد،  مازندران بعنوان نخستین استان کشور بتواند این طرح را اجرا کند.

وی در پایان ضمن تاکید مجدد بر مستعد بودن مازندران در ورزش گفت : در نظر داریم با کمک آموزش و پرورش هاکی را توسعه دهیم و مخصوصا مازندران می تواند بعنوان پایلوت هاکی ساحلی کشور شناخته شود.