با حذف ناگهانی پوسته های داخلی تلگرام مانند هاتگرام، تلگرام طلایی و... از روی موبایل ها این سئوال پیش آمد که دلیل این اتفاق چیست و از سوی چه کسانی روی داد؟
شرق پرس :با فیلتر شدن تلگرام، بسیاری از مخاطبان ایرانی این اپلیکیشن، به پوسته های داخلی تلگرام مانند تلگرام طلایی، هاتگرام و … روی آوردند، اما در چند روز گذشته بصورت ناگهانی همه این نسخه ها از روی موبایل های ایرانی حذف شد تا این پرسش ایجاد شود که علت اینکار چه بود و از سوی چه کسانی انجام شد؟
اما به نظر می آید پشت این ماجرا صاحبان تلگرام بودند و توسط گوگل توانستند مخاطبان ایرانی خود را بازهم تحت فشار قرار دهند و ترقیب کنند که دل از این اپلیکیشن پرماجرا بردارند.

عزت الله ضرغامی در صفحه شخصی خود درباره دلیل اصلی حذف پوسته‌های تلگرام توضیحاتی ارائه کرد. عزت الله ضرغامی عضو شورا‌های عالی فضای مجازی و انقلاب فرهنگی در صفحه شخصی خود درباره اینکه چرا پوسته‌های تلگرام یک سال پیش حذف نشد، توضیحاتی ارائه کرد. متن این توضیح بدین شرح است:

 

مدیریت تلگرام می‌توانست یک سال پیش پوسته‌ها را حذف کند، ولی نکرد! چون قرار بود پیام رسان‌های نوپا و پرانگیزه، در آغاز کار منفعل و ناامید شوند. حالا که خیالشان از تداوم «بلاهت‌ها» (خوشبینانه) راحت شد، از طریق گوگل اپلیکیشن‌های پوسته‌ها را از روی گوشی‌ها حذف کردند! به همین سادگی؟!