سازمان حج و زیارت عمره‌ی ۹۳ – ۹۲ را پس از ۳۰ سال برای نخستین بار از نیمه ماه صفر آغاز کرد که با توجه به اعزام ۴۹۰ هزار زائر ایرانی در عمره گذشته، میزان اعزام‌ها در این عمره، ۶۵ درصد افزایش داشت. شرق پرس: با بازگشت آخرین گروه از عمره‌گزاران ایرانی، پرونده‌ عمره‌ی ۹۳ […]

سازمان حج و زیارت عمره‌ی ۹۳ - ۹۲ را پس از ۳۰ سال برای نخستین بار از نیمه ماه صفر آغاز کرد که با توجه به اعزام ۴۹۰ هزار زائر ایرانی در عمره گذشته، میزان اعزام‌ها در این عمره، ۶۵ درصد افزایش داشت.

شرق پرس: با بازگشت آخرین گروه از عمره‌گزاران ایرانی، پرونده‌ عمره‌ی ۹۳ – ۹۲ بسته شد. 
آخرین گروه از زائران ایرانی که عمره‌ ۲۱ روزه‌ای را به مناسبت ماه رمضان به‌ جا آوردند، صبح امروز – جمعه ۲۷ تیرماه – از جده به اصفهان بازگشتند. به این ترتیب پرونده‌ عمره پس از هفت ماه فعالیت، بسته شد.
هم‌اکنون عربستان خالی از زائران ایرانی است.

عملیات عمره از ۲۶ آذرماه سال گذشته با اعزام نخستین گروه از زائران ایرانی آغاز شد که هفت‌ماه طول کشید، در این مدت ۸۰۷ هزار زائر ایرانی در قالب دو هزار و ۵۴۴ پرواز به سرزمین وحی اعزام شدند. از مجموع این پروازها، ۶۵۱ پرواز توسط شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، ۶۱۱ پرواز توسط شرکت هواپیمایی ماهان و یک‌هزار و ۲۸۲ پرواز نیز توسط شرکت هواپیمایی سعودی انجام شد. فرودگاه مهرآباد تهران بیشترین و فرودگاه بوشهر کمترین پروازهای عمره را به خود اختصاص دادند.

به گزارش ایسنا, سازمان حج و زیارت عمره‌ی ۹۳ – ۹۲ را پس از ۳۰ سال برای نخستین بار از نیمه ماه صفر آغاز کرد که با توجه به اعزام ۴۹۰ هزار زائر ایرانی در عمره گذشته، میزان اعزام‌ها در این عمره، ۶۵ درصد افزایش داشت.