وی یادآور شد: شهروندان بوکانی می توانند ماهواره خود را به حوزه ها و پایگاه های بسیج محل زندگی خود تحویل دهد و از طرف سپاه یک دستگاه مبدل دیجیتال برای دریافت کانال های داخلی دریافت کنند.

سرهنگ مقصود وکیلی گفت: مردم این شهرستان می توانند با تحویل دادن ماهواره های خود به جای آن گیرنده های مبدل دیجیتالی دریافت کنند.
 
شرق پرس:  جانشین فرمانده سپاه بوکان روز دوشنبه در همایش عاشقان ولایت که با حضور اقشار مختلف مردم این شهرستان در مسجد صاحب الزمان (ع) برگزار شد افزود: این اقدام در راستای مبارزه با معضلات و آسیب های شبکه های ماهواره ای بیگانه و جلوگیری از آثار مخرب آن صورت می گیرد.
 
وی یادآور شد: شهروندان بوکانی می توانند ماهواره خود را به حوزه ها و پایگاه های بسیج محل زندگی خود تحویل دهد و از طرف سپاه یک دستگاه مبدل دیجیتال برای دریافت کانال های داخلی دریافت کنند.
 
وی گفت: شبکه های دیجیتال رسانه ملی ایران با دهها شبکه مختلف و متنوع با کیفیت مطلوب که هرکدام برای رفع نیازهای اقشار مختلف مردم تعبیه شده است جایگزین بسیار خوبی می تواند برای ماهواره در خانواده ها باشد.
 
سرهنگ وکیلی با بیان عوارض و پیامدهای مختلف استفاده از ماهواره در جامعه گفت: یکی از عوامل اصلی استفاده از ماهواره، ناآگاهی والدین از ابعاد مختلف این رسانه بوِیژه آثار مخرب آن بر کانون خانواده هاست.
 
وی افزود: عوامل زیادی دست به دست هم می دهند تا خانواده ها از این مقوله ضد فرهنگی و اجتماعی استفاده کنند از این رو باید مردم را از بروز و تشدید این معضل اجتماعی آگاه کرد.
 
جانشین فرمانده سپاه بوکان با اشاره به تاثیرات منفی وجود ماهواره در خانواده ها گفت: تغییر سبک زندگی مردم و ترویج زندگی غربی یکی از مهمترین اهداف دشمنان است به طوری که ۸۰ درصد برنامه شبکه های ماهواره ای در این راستا تهیه و پخش می شود.
 
سرهنگ وکیلی، کاهش روابط عاطفی، ترویج بی بندباری، عادی جلوه دادن طلاق، سست شدن بنیان خانواده، بدحجابی و وجود زنان خیابانی، ترویج هوس خواهی و تنوع طلبی و تاثیرگذاری بر روابط اجتماعی خانواده ها را از دیگر اهداف برنامه سازان شبکه های ماهواره ای عنوان کرد.
 
وی تاثیر ماهواره بر پوشش جوانان ایرانی، خیانت به یکدیگر و ارتباطات خارج از عرف و شرع را از دیگر برنامه های ماهواره ها عنوان کرد و افزود: بزرگترین این تاثیرات و نمونه بارز این اقدامات شبکه های خارجی کم شدن یا در بعضی از موارد از بین رفتن احترام میان پدر و مادر و فرزندان است.
 
شهرستان بوکان با ۲۲۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و ۱۸۴ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.