معصومه ابتکار در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان مازندران گفت : سند وضعیت زنان و خانواده در ۱۴ استان کشور به تصویب رسید و صندوق‌های خُرد روستایی در اولویت اصلی حمایت دولت قرار خواهند گرفت.

شرق پرس : معصومه ابتکار در جلسه شورای توسعه برنامه‌ریزی مازندران با اشاره به اینکه برنامه‌ ریزی‌ها در حوزه بانوان تاثیر مستقیم بر روی خانواده‌ها دارد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی در حوزه بانوان در تصمیم‌گیری ازدواج و فرزندآوری خانواده‌ها  نقش مستقیم دارد.

وی تصریح کرد: در راستای برنامه‎ریزی‌های حوزه بانوان کار علمی صورت گرفته و  ۱۷۶ شاخص از جمله  ورزش، اشتغال و  مشارکت اجتماعی انجام شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطر نشان‌کرد: برنامه‌ریزی برای پر کردن خلاء فضای آموزشی در بخش بانوان صورت نگرفته و یا در دسترس نیست بطوریکه دختران فارغ التحصیل جویای کار، آمار زیادی را به‌خود اختصاص داده‌‍اند اما  مشارکت اقتصادی زنان  مازندرانی در کشاورزی زیاد بوده و فعال هستند.

ابتکار با بیان اینکه ارائه آمار ۱۶ درصدی اشتغال برای زنان مازندرانی نیازمند بازنگری است، گفت: ۴۱ درصد کارکنان دولت بانوان هستند و۳۰ درصد ازسمت‎ها  تا پایان دولت باید در اختیار زنان قرار گیرد.

وی افزود: مطابق شاخص‌هایی که انجام شد از سال ۹۶ میزان اشتغال بانوان ۶.۱۳ درصد بوده که این عدد به ۸.۱۸ درصد رسیده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده یادآور شد: در مقوله طلاق و ازدواج  پیمایش‎‌هایی صورت گرفته است و کاهش ازدواج نگران کننده بود اما آمایش‌ها چیز خاصی را نشان‌ نمی‌دهد.

ابتکارادامه داد: جای سند ارتقا زنان خالی بود زیرا در تعریف خانواده سالم خوب و ‌پویا ویژگی‌ها و فرهنگ حمایت از خانواده تعریف نشد.

حمایت از صنایع روستایی در دستور کار است

وی بیان کرد: در عرصه‌های جنگلی، کشاورزی و بوم‌گردی طرح استاندارد سازی محصولات کشاورزی حائز اهمیت بوده و باید مورد حمایت قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: مشاغل حامی محیط زیست که کاهش تولید پسماند و احیا بازیافت را انجام می‌دهند، در اولویت حمایتی قرار دارند.

به گزارش ایسنا، ابتکار تصریح کرد: موضوع صنایع خلاق و کارهای فناوری که در این زمینه فعال هستند، مورد حمایت ما قرار خواهند ‌گرفت و همچنین هم‌افزایی سند با بخش خصوصی و دولتی در ردیف بودجه ۹۹ قرار می‌گیرد.