وزیر آموزش و پرورش بمنظور بررسی وضعیت تحصیل دانش آموزان و فعالیت معلمان به استان مازندران سفر کرد ...

شرق مازندران – پرویز امیرخانلو : رضا مراد صحرایی  وزیر آموزش و پرورش در سفر به مازندران گفت : به دلیل برخی سیاست غلط در گذشته بخشی از فضای آموزش و پرورش را از دست داده ایم. بعبارتی دانشگاه تربیت معلم و ۱۴۸ واحد فنی و حرفه‌ای هنرستان را از دست دادیم. حتی تامین معلم را مقدم بر تربیت معلم کردند، ولی امروز این مسایل ترمیم و در حال حل شدن است.

وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: مدارس قوی باعث ایجاد ایران قوی می‌شود و باید بدانیم که مدرسه‌های ما هدف دشمنان استکباری است و بطور متوسط در دولت سیزدهم روزانه ۸ کلاس درس ساخته شد.

صحرایی در ادامه با اشاره به مطالبات معلمان افزود : انشاالله تا یک ماه آینده بخش زیادی از مطالبات معلمان پرداخت خواهد شد.

وی با تاکید بر اصلاح قانون موسسه‌های آموزشی غیر دولتی گفت : اگر استاندارد سازی‌ها مدارس غیر دولتی رعایت شود، بسیاری از این مدارس تعطیل خواهد شد که در این حالت با چالش مواجه می شویم.

وزیر آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان مازندران تصریح کرد : تفاهم نامه ساخت مسکن فرهنگیان در زمین مازاد وزارت آموزش و پرورش با وزارت راه و شهرسازی در حال نهایی شدن است و بزودی اجرایی خواهد شد.

رضا مراد صحرایی با اشاره به کمبود معلم در مناطق غرب مازندران بیان داشت : طرح ایجاد مرکز تربیت معلم در غرب استان در دستور کار آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت : نوسازی اردوگاه دانش آموزی بادله شهرستان میاندورود برنامه ریزی شده است و  پیش بینی می شود ۳۵ میلیارد تومان اعتبار صرف آن شود.