موسوی مدیر جهاد کشاورزی میاندورود نیز، از صادرات ۸۰ تن هلو این شهرستان( نوع کرست) طی دو روز گذشته به کشور روسیه خبرداد .

به گزارش شرق پرس حسن مولایی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، به برداشت ۴۰ درصدی رقم پیش رس هلو داوودی و کرست در شرق مازندران اشاره کرد و گفت: برداشت هلو داوودی و کرست از اواخر اردیبهشت آغاز می‌شود و تا اوایل مرداد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ‌های مازندران به کشت ارقام زود رس هلو اختصاص دارد، افزود: از اواخر اردیبهشت تاکنون ۱۰۰ هزار تن هلو به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان از باغات استان برداشت شد.

مولایی به برداشت شلیل تا یک هفته دیگر در استان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود ۱۲۰ هزار تن شلیل از ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات استان برداشت شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: ۲۷ هزار هکتار از باغ‌های مازندران امسال به کشت گونه‌های سردسیری از جمله میوه‌های هسته دار، چون شلیل و هلو اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه شهر‌ستان‌های نکا، میاندورود، ساری و بهشهر بیشترین تولید هلو پیش رس را در استان دارند، گفت: هلو شصت روزه، داوودی و اسپرین کرست یا خردادی از ارقام هلو پیش رس کشت شده در استان است.

صادرات هلو میاندورود به کشور روسیه

موسوی مدیر جهاد کشاورزی میاندورود نیز، از صادرات ۸۰ تن هلو این شهرستان( نوع کرست) طی دو روز گذشته به کشور روسیه خبرداد .

وی افزود: پیش بینی می‌شود ۴۰۰ تن هلو و شلیل تا پایان فصل برداشت به کشور روسیه صادر شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود گفت: سطح باغ‌های هلو و شلیل شهرستان میاندورود ۳ هزار و ۲۵۰ هکتار بوده و با میانگین عملکرد ۴۰ تن در هر هکتار، بیش از ۶۰ هزار تن محصول برابر با ۲۵ درصد تولید مازندران را به خود اختصاص خواهد داد.

موسوی افزود: کاهش وزن، مقابله با واریس، سلامت قلب، رفع تشنگی و بوی بد دهان، دفع سموم از بدن و بیماری کلیوی از خواص این میوه بوده و دارای ویتامین‌های آ، سی، ب. ۱ و ب. ۲، نیاسین و مواد معدنی شامل، کلسیم، آهن، فسفر، پتاسیم و سدیم است.