مدیرعامل شرکت شمسا اعلام کرد: بیش از 112هزار نفر زائر در نوروز 93 به عتبات عالیات عراق اعزام شدند.

 

شرق پرس: سیدابوالحسن رضوی با بیان این‌که اعزام این زائران از ۲۱ اسفندماه ۱۳۹۲ تا ۱۶ فرووردین‌ماه ۱۳۹۳ انجام شد، ادامه داد: این رقم نسبت به سال گذشته، ۲۸ درصد افزایش یافته است، به‌طوری که در این بازه‌ی زمانی در سال ۹۲ بیش از ۸۷هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شدند که این رقم در همین بازه‌ی زمانی در سال ۹۳ به بیش از ۱۱۲ هزار نفر افزایش یافته است.

 

 

او به تفکیک اعزام بیش از ۳۵هزار نفر زائر به عتبات عالیات از مرز هوایی و بیش از ۷۷هزار نفر از مرز زمینی در طرح نوروزی سال ۹۳ اشاره و اظهار کرد: امسال زائران عتبات عالیات از دو مرز هوایی بغداد و نجف و سه مرز زمینی مهران، چذابه و شلمچه به عتبات عالیات اعزام شدند و بیشترین اعزام‌ها از طریق مرز زمینی مهران با حدود ۵۷هزار و ۸۹۷ زائر بوده است.

 

 

مدیرعامل شرکت شمسا (کارگزار تعیین‌شده از سوی سازمان حج و زیارت برای اعزام ایرانی‌ها به عتبات عالیات عراق) از بیمه‌ی تمام زائران اعزامی به عراق خبر داد و گفت: تمام زائران در سلامت کامل سفر خود را انجام داده و به کشورمان برگشته‌اند.

 

 

رضوی افزود: در نوروز، ورودی از مرزها افزایش چشمگیری داشت، به‌طوری که در روزهایی از عید، تعداد ورودی از مرزها به ۱۳۱ کاروان نیز رسید. همچنین شرکت شمسا در ایام نوروز در بخش سامان‌دهی زائران انفرادی نیز برنامه‌های مهمی اجرا کرد که این، اعتماد مردم را به کاروان‌های اعزامی شرکت شمسا نشان می‌دهد.