براساس تازه ترین آمارهای منتشر شده شرکت دخانیات ایران در سال گذشته بالغ بر ۱۹ میلیارد نخ سیگار تولید کرد که نسبت به تولید سال ۱۳۹۱ رشد حدود ۱۵ درصدی داشته است. شرق پرس:  از سوی دیگر ارزش فروش تولیدات شرکت دخانیات ایران در سال گذشته به ۷۰۵ میلیارد تومان رسید که در مقایسه […]

 

براساس تازه ترین آمارهای منتشر شده شرکت دخانیات ایران در سال گذشته بالغ بر ۱۹ میلیارد نخ سیگار تولید کرد که نسبت به تولید سال ۱۳۹۱ رشد حدود ۱۵ درصدی داشته است.

شرق پرس:  از سوی دیگر ارزش فروش تولیدات شرکت دخانیات ایران در سال گذشته به ۷۰۵ میلیارد تومان رسید که در مقایسه با فروش ۵۲۸.۷ میلیارد تومانی سال قبل از آن رشد قابل توجه بیش از ۳۲ درصدی را تجربه کرده است.

از سوی دیگر آمار نشان می دهد که شرکت دخانیات ایران از سال ۱۳۸۰ تا سال ۱۳۹۲ بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد تومان فروش داشته که ۱۰۰۰ میلیارد تومان از این میزان فروش تنها مربوط به چند ماه اخیر است.

شرکت دخانیات ایران اگرچه آمار تولید خود را اعلام کرده اما اشاره ای به میزان تولید مشارکتی و تولید عاملیتهای صنعتی در سال ۱۳۹۲ نکرده و همچنین آمار واردات سیگار نیز در سال قبل مشخص نیست.

براساس آمارهای منتشر شده سالانه حدود ۶۵ تا ۷۰ میلیارد نخ سیگار در ایران مصرف می شود که بخش قابل توجهی از این نیاز (بین ۲۵ تا ۳۰ درصد) از طریق سیگارهای قاچاق تامین می‌شود. کارشناسان معتقدند رویکرد مردم به استفاده از سیگارهای بدون برچسب نشان‌دهنده کیفیت نه چندان مطلوب سیگارهای داخلی و در نتیجه افزایش مصرف سیگارهای خارجی است که در این میان برخی با سوء استفاده از این وضعیت اقدام به قاچاق سیگارهای بعضا تقلبی و بی کیفیت هم می‌کنند.

شرکت دخانیات اعلام کرده که برای تولید ۱۶ میلیارد نخ سیگار مشارکتی و ۵.۵ میلیارد نخ سیگار توسط عاملیتهای صنعتی در سال ۱۳۹۳ برنامه ریزی کرده است./ایسنا

 

/انتهای خبر