ناصری، پیرامون وضعیت کشف، استخراج و پالایش نفت خزر افزود: از هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی پیگیر طرح استخراج و پالایش نفت خزر بودیم که به لحاظ سیاسی، امنیتی و اقتصادی اجرای کامل این طرح بسیار حائز اهمیت است.

 

naseri-namayande51

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تبدیل شرق مازندران به منطقه ویژه انرژی، گفت: احداث مجتمع شمش فولاد شمال، ایجاد منطقه آزاد تجاری در منطقه بابلسر و منطقه تولیدات صنعتی بین شهرهای بابل و بابلسر پیگیری می‌شود.

 

 

 

به گزارش شرق پرس, حجت الاسلام علی اکبر ناصری در گفت‌وگو با تسنیم، اظهارداشت: صنایع پتروشیمی، بخشی از صنایع شیمیایی بوده که فرآورده‌های شیمیایی را از مواد خام حاصل از نفت یا گاز طبیعی تولید می‌کند.

 

وی افزود: امروزه فراورده‌های نفتی علاوه بر مصرف در زمینه سوخت وسایل نقلیه، روغن موتور در تهیه بسیاری از قطعات مورد نیاز ساخت وسائط نقلیه، نقش ارزنده‌ای دارد.

 

این نماینده مجلس گفت: فرآورده‌های نفتی در تهیه سوخت موشک های هدایت کننده، سفینه‌های فضایی و ماهواره‌ها و حتی در ساخت بسیاری از قطعات داخلی آنها کاربرد اساسی دارد. مادهٔ اولیهٔ بیشتر داروها و حتی آنتی‌بیوتیکها از ترکیبات نفتی مشتق می‌شود.

 

ناصری، پیرامون وضعیت کشف، استخراج و پالایش نفت خزر افزود: از هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی پیگیر طرح استخراج و پالایش نفت خزر بودیم که به لحاظ سیاسی، امنیتی و اقتصادی اجرای کامل این طرح بسیار حائز اهمیت است.

 

وی گفت: در بازدیدی که اخیرا با حضور استاندار مازندران از سکوی نیمه شناور نفتی ایران – البرز داشتیم، میزان نفت کشف شده بالغ بر ۲ میلیارد بشکه نفت تخمین زده شده است.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: تولید و استخراج منابع نفتی مازندران، ضمن اینکه مصرف استانی دارد و پاسخگوی نیاز میلیونها گردشگر این استان نیز خواهد بود بازار ۳۰۰ میلون نفری آسیای میانه را نیز تغذیه می شود.

 

ناصری ادامه داد: با توجه به کاهش قیمت نفت خام سیاست کلی مجلس، پرهیز از خام فروشی است و این مهم با توسعه صنعت پتروشیمی محقق می شود.

 

وی گفت: برای این منظور آیین نامه مشوق‌های ۸ گانه صنعتی را در مجلس شورای اسلامی طرح کرده که با اولویت استانهای کمتر توسعه یافته امیدواریم سبب رشد و توسعه صنایع مختلف استان شود.

 

ناصری بیان کرد: احداث مجتمع شمش فولاد شمال، ایجاد منطقه آزاد تجاری در منطقه بابلسر و منطقه تولیدات صنعتی بین شهرهای بابل و بابلسر را با رایزنی‌های متعدد با معاون اول رئیس جمهور در دست پیگیری داریم.