حسین زادگان در پاسخ به پرسش رئیس جمهور درباره وضعیت کرونا در استان گفت : مازندران با بهره گیری از همه ظرفیت ها و اعمال محدودیت های طرح جامع هوشمند بر خلاف برخی از استان های کشور تاکنون با پیک سوم کرونا مواجه نشد...

شرق پرس : رییس جمهوری در جریان افتتاح ویدیو کنفرانسی طرح‌های صنعت آب و برق مازندران جویای وضعیت شیوع کرونا در این استان و اقدامات صورت گرفته شد که استاندار مازندران در پاسخ گفت : مازندران هنوز با پیک سوم شیوع کرونا مواجه نشده است.

 حسین زادگان استاندار مازندران در ادامه توضیح داد : در حال حاضر روند بیماری کووید۱۹ در چهار شهرستان استان افزایشی و وضعیت آنها قرمز شد ، ولی خوشبختانه مازندران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکنون با پیک موج سوم شیوع کرونا مواجه نشده است.

وی افزود : مازندران با بهره گیری از همه ظرفیت ها و اعمال محدودیت های طرح جامع هوشمند بر خلاف برخی از استان های کشور تاکنون با پیک سوم کرونا مواجه نشده است.

احمد حسین زادگان گفت : بعد از بازه زمانی پیک دوم به مدت ۱۱ هفته ، آمار مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در مازندران تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کرده بود ولی طی ۲ روز گذشته روند بیماری در چهار شهرستان استان به صورت آرام صعودی شده که برای کنترل و مهار آن هم نشست های اضطراری در مرکز استان و شهرهای مورد نظر برگزار شده است.

 

افزایش بیماران کرونایی در مازندران

 

۲۲۴ بیمار با تشخیص احتمالی کرونا شبانه روز گذشته در بیمارستان‌های مازندران بستری شدند که در مقایسه با دهم دی ماه ۱۹بیمار افزوده شد.

 

بر اساس اعلام روسای دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، ۲۲۴بیمار جدید با تشخیص احتمالی ویروس کرونا در شبانه روز گذشته شناسایی شدند.

‌در حال حاضر ۱۲۲۲بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۲۴۵نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

همچنین در ۲۴ساعت گذشته ۲۰۹بیمار مبتلا به کووید۱۹ با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل مرخص شدند.