پس از کمرنگ شدن گزینه های مجمع نمایندگان مازندران برای استانداری، اکنون سه گزینه جدید مطرح شده است و به نظر می رسد به زودی شاهد برگزاری مراسم تودیع و معارفه در ساختمان سفید استانداری باشیم ...

شرق مازندران : گمانه زنی های محافل سیاسی و رسانه ای حاکی است، شانس گزینه های نظامی و فرماندهان سپاه برای تصدی استانداری های سراسر کشور بیش از دیگران است.

گفته می شود سردار محمد مهدی نژاد معاون کنونی سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح ، یکی از سه گزینه جدید استانداری مازندران است.

این درحالیست که نام مهدی نژاد نوری به واسطه ریاست او بر دانشگاه مالک اشتر وزارت دفاع هنوز در لیست تحریم ها قرار دارد.

از طرفی با توجه به سابقه قضایی ابراهیم رئیسی برخی‌ها معتقدند که گزینه های دارای سوابق قضایی به واسطه شناخت رییس جمهور از آنها برای تعیین به عنوان استاندار در اولویت قرار دارند.

از همین رو شفیعی خورشیدی اهل شهرستان گلوگاه و دادستان سابق کرج تلاش مضاعفی در این راستا مصروف داشته و از گزینه های استانداری محسوب می شود.

گزینه سوم که برای استانداری مازندران نهایی شده است دکتر عباس زارع نژاد است.

زارع نژاد از اهالی بهشهر است اکنون مشاور معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما است، ارتباطات نزدیکی با عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و برخی دیگر از اعضاء هیئت دولت دارد.

عباس زارع نژاد که در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی از بهشهر نامزد شده بود نسبت به سایر گزینه های استانداری مازندران سوابق و تجربیات ملی بیشتری دارد و پیش از دولت روحانی ، دبیر شورای اطلاع رسانی دولت بوده است.

او سال ۸۴ با دکتر باقری لنکرانی به وزارت بهداشت رفت و به دلیل عملکرد مناسب، به توصیه مدیران ارشد صدا و سیما به وزیر وقت بهداشت، در سال ۹۲ نیز مجددا به این وزارتخانه بازگشت.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ با توجه به اینکه استان مازندران یکی از سه استان اصلی گردشگری کشور است و مسائل عمده این استان ارتباط محکمی با موضوعات فرهنگی و گردشگری دارد، به نظر می‌رسد گزینه ای که در کنار تجربه اجرائی، سوابق فرهنگی بیشتری داشته و با شناخت کامل از بدنه اجرایی دولت، بتواند در ارتباط با وزارت گردشگری و دیگر دستگاه‌های مرتبط مسائل و موانع توسعه ای استان را رفع کند، از نظر مردم برای هدایت استانداری مازندران در اولویت باشد.