معاون وزیر کشور در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مازندران 'گفت : ۳۳۶ واحد تولیدی ورشکسته در سطح کشور وجود دارد که ۳۱ درصد آن مربوط به مازندران است!
شرق پرس : معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مازندران با اشاره به اینکه بروکراسی اداری برای اخذ مجوزات یکی از موانع بزرگ برای راه اندازی کسب و کار محسوب می شود گفت : متاسفانه خیلی از کسب و کار‌های کوچک و متوسط بدلیل بروکراسی‌های اداری از سرمایه گذاری منصرف می شوند.
دین پرست افزود : مشکلات پیش روی مجموعه رماک و خوتکا در مازندران در آینده نزدیک برطرف خواهد شد.
وی تصریح کرد : اداره کل منابع طبیعی و محیط زیست استان مکلفند ظرف ۱۰ روز به تمامی استعلام‌ها پاسخگو باشند تا دیگر هیچ متقاضی گرفتار بروکراسی‌های اداری نباشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه هزار و ۷۱۸ بانک تحت تملک بانک‌ها هستند گفت: تمامی این بانک‌ها باید در کمترین فرصت تعیین تکلیف شوند و به چرخه تولید بازگردند.
دین پرست با بیان اینکه ۴۶ واحد مشکل دار و دو واحد بحرانی در مازندران وجود دارد گفت: با شناسایی مشکلات این واحد‌ها نسبت به رفع آن اقدام می شود.
وی با بیان اینکه ۴۶ هزار واحد صنعتی در سطح کشور در نواحی صنعتی وجود دارد افزود: ده هزار واحد از این تعداد با رکود روبرو هستند و از برنامه های مهم دولت به چرخه تولید برگردوندن این واحدهاست.
معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور خاطرنشان کرد: ۳۳۶ واحد تولیدی ورشکسته در سطح کشور وجود دارد که ۳۱ درصد آن مربوط به مازندران است که این خود جای تعجب دارد.
منصوری معاون وزیر تعاون. کار و رفاه اجتماعی هم در این نشست با اشاره به اینکه در حوزه شهری و روستایی منابع مالی برای راه اندازی کسب و کار وجود دارد گفت: متقاضیان می توانند با ارائه طرح از تسهیلات کم بهره بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به اینکه امسال در حوزه دام به موضوع فراوری توجه ویژه می شود افزود: سیاست وزارتخانه مربوطه این است تا دامداران محصولات تولیدی خود را با سود مناسب و ارزش افزوده بیشتری عرضه کنند.
mazandaran.iribnews