یکی دیگر از متهمان فساد اقتصادی بنام رسول دانیال زاده معروف به سلطان فولاد ایران در خارج از کشور دستگیر شد ...

شرق پرس :  سجادعابدی؛ فعال رسانه‌ای نوشت : متهم بزرگ فساد مالی که توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در خارج از کشور بازداشت شده است رسول دانیال زاده معروف به سلطان فولاد ایران است که چند وقت پیش از کشور فرار کرده بود.

 

و اما رسول دانیال زاده کیست ؟

 

رسول دانیال زاده ، سلطان فولاد ایران، یکی از بزرگ ترین بدهکاران به شبکه بانکی کشور است که نامش در کنار مدلل ها و حسین هدایتی و بهروز ریخته گران و گروه جهانبانی به عنوان ابربدهکاران بانک سرمایه در سال ۱۳۹۷ اعلام شد.

 

گفته شده که قصر فرمانیه رسوال دانیال زاده ، از طریق تسهیلات کم بهره از بانک ملی و بانک ملت ساخته شده و شعبه دوبی بانک ملت نیز در اعطای تسهیلات به وی فعال بود.

 

یکی از اتهامات رسول دانیال زاده و مالامیری اینست که  از بانک ملت شعبه دوبی، ۴۰۰ میلیون درهم با کارمزد صفر درصد وام گرفته و آن را در بانک ملت شعبه جهان کودک تهران، سپرده گذاری کرده و سود ۲۲ درصد گرفتند!

 

توضیحات قوه قضائیه در مورد بازداشت دانیال زاده

 

سخنگوی قوه قضائیه در اینباره گفت : رسول دانیال زاده یکی از بدهکاران کلان بانکی کشور که در پرونده حسین فریدون به اتهام پرداخت رشوه محکوم شده و پس از دستگیری اکبر طبری به خارج از کشور گریخته بود، با طراحی و هدایت پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سپاه به کشور بازگشت.

 

این فرد بیش از چهار هزار میلیارد تومان بدهی بانکی داشته و از مرتبطان نزدیک اکبر طبری و حسین فریدون می باشد.