از 10 کوهنورد گرفتار شده در برف و کولاک اشترانکوه, یک نفر فوت و سرنوشت 9 نفر دیگر مشخص نیست.

سرنوشت نامعلوم 9 کوهنورد در اشترانکوه

 

شرق پرس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: ۱۴ کوهنورد مشهدی که قصد صعود به قله اشترانکوه لرستان را داشتند در حین برگشت دچار حادثه شده و یک نفر از آنها فوت کرد و ۹ نفر دیگر مفقود شدند.

 

 صارم رضایی روز جمعه اظهار کرد: این کوهنوردان که قصد صعود به قله اشترانکوه لرستان را داشتند روز پنجشنبه در حین برگشت در مسیر قله کول جنون اشترانکوه گرفتار برف و کولاک و گم کردن مسیر اصلی شدند.

 

وی افزود: متاسفانه تاکنون یک نفر از این کوهنوردان فوت و سرنوشت ۹ نفر دیگر مشخص نیست.

 

رضایی یادآور شد: چهار نفر دیگر این تیم سالم هستند و به همراه دو تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر لرستان در منطقه مشغول جستجو برای این ۹نفر هستند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: در حال حاضر دو تیم جستجو کوهستان و بالگرد هوایی هلال احمر این استان در حال جستجو برای پیداکرددن کوهنوردان هستند، اما شرایطی طوری است که قدرت دید به علت مه شدید در این منطقه ضعیف است./ایرنا

 

تکمیلی

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان اسامی کوهنوردان حادثه اشترانکوه را اعلام کرد:

 

*علیرضا عامری ۲۳ ساله، کوهنورد فوت شده این حادثه است.

 

**ناصر اکبری، مرتضی غلامپور، اکرم حقانی، مهشید جوانمحمدی، علی قاسم‌زاده، مجید زاده تراب، خانم علی حسینی و امان‌الله جوکار کوهنوردهای مفقود شده هستند.

 

***محسن اشرفی، سید رضا وحیدی، امیر تقی‌زاده، محمود فرنوش‌فر، حسن موسوی و سروش قادری کوهنوردان نجات یافته هستند که در پناهگاه بوده و تاساعتی دیگر منتقل خواهند شد.