حسین زادگان در جمع نمازگزاران ساروی گفت ؛ از هفته تربیت بدنی سال گذشته در حوزه سخت افزاری, افزایش سرانه ورزشی را داشتیم که بر اساس برنامه پنجم و ششم از زیر یک متر به 1/2 متر رسید.

به گزارش شرق پرس, حبیب حسین زادگان همزمان با دومین روز از هفته تربیت بدنی و ورزش بعنوان سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه مرکز استان گزارشی از عملکرد دستگاه ورزش استان در یکسال گذشته ارائه کرد.

وی با گرامی داشت هفته تربیت بدنی و مرور چندین سخن و پیام از مقام معظم رهبری درباره ورزش و تربیت بدنی اظهار داشت؛ درباره اهمیت ورزش و تربیت بدنی در کشور همین نکته بس که رهبر انقلاب همواره در دیدار با ورزشکاران در تشویق آنان با جملات و پیام های دلگرم کننده موجب تقویت جایگاه ورزش و ورزشکاران در جامعه می شوند.

حسین زادگان در جمع نمازگزاران ساروی گفت ؛ از هفته تربیت بدنی سال گذشته در حوزه سخت افزاری, افزایش سرانه ورزشی را داشتیم که بر اساس برنامه پنجم و ششم از زیر یک متر به ۱/۲ متر رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در دومین روز هفته تربیت بدنی و در مصلی جمعه مرکز استان تاکید کرد؛ دشمن سرمایه های انسانی و جوانان را هدف گرفته و دستگاه ورزش استان در تلاش برای توسعه فضاهای ورزشی است تا جوانان اوقات فراغت خود را در محیط سالم سپری کنند.

وی گفت: در ورزش قهرمانی از گلوگاه تا رامسر فعالیت های خوبی صورت گرفت و سعی کردیم با بهره گیری از دانش مربیان و تجربه پیشکسوتان پیروزی های خوبی حاصل شد و مدالهای خوبی کسب شد.

این مقام مسئول در دستگاه ورزش استان در ادامه گزارش عملکرد ورزش و جوانان گفت: در سال ۱۳۹۳ با کسب ۳۳۴ مدال در میادین مهم ؛ در سال ۱۳۹۴ تعداد ۲۹۸ مدال رنگارنگ و در سال ۱۳۹۵ نیز ۴۲۰ مدال کسب شد. اما در سال ۱۳۹۶ رکورد کسب مدال مازندران پس از انقلاب شکسته شد و ورزشکاران مازندران توانستند ۴۴۰ مدال در تورنمنت های بین المللی بدست آورند. وی افزود؛ اما در حالیکه ۷ ماه از سال ۱۳۹۷ سپری شد تا کنون ۲۶۰ مدال رنگارنگ توسط ورزشکاران استان بدست آمد که نشان از تلاش همه اعضای خانواده ورزش است.

حبیب حسین زادگان در بخش دیگری از سخنرانی خود در مصلی ساری گفت: در حوزه فرهنگی نیز کارهای مثبت و خوبی در جهت فرهنگ سازی در ورزش صورت گرفت و معتقدیم مدال در ورزش مهم است اما مهم تر از آن نیت پاک, مسیر صحیح و زندگی درست ورزشکاران است.

وی در ادامه با تاکید بر نقش جوانان در جامعه اظهار کرد؛ تلاش داریم در موضوعات مرتبط با جوانان, مثل آسیب های اجتماعی, اوقات فراغت, مسکن و معیشت برنامه ریزی ها و پیگیری ها بیش از پیش در جریان باشد.

این مقام مسئول با اشاره باینکه اولین خانه جوانان کشور در مازندران راه اندازی شد افزود؛ سیاست ما حمایت از سازمان های مردم نهاد جوانان است و تا کنون بیش از ۱۰۰ موسسه مردم نهاد در مازندران مجوز دریافت کردند. بر این باوریم هر چه این سازمان ها توسعه یابد جامعه سود خواهد برد و تلاش می کنیم تا پایان برنامه ششم, ظرفیت این سازمان ها به ۴ برابر افزایش یابد.

حسین زادگان در تشریح جایگاه ورزش همگانی در استان گفت: وقتی بیش از ۱۵۰ هزار ورزشکار سازمان یافته داریم که در ۵۰ رشته ورزشی فعالیت می کنند در ورزش همگانی هم باید برای توسعه و ترویج ورزش در جامعه برنامه ریزی کنیم.

وی افزود؛ خبر خوبی است که بیش از ۳۵ درصد جمعیت مازندران به نحوی در هفته ۲ الی ۳ بار به مدت ۴۵ دقیقه فعالیت ورزشی می کنند که نشان از رشد قابل توجه دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در پایان, با تبریک هفته پاراالمپیک به ورزشکاران جانباز و معلول و هیات جانبازان و معلولین استان افزود؛ موفقیت ها در صحنه ورزش مازندران مرهون پشتیبانی همه مسئولان استان, ازجمله نماینده ولی فقیه آیت الله طبرسی, استاندار محترم و نمایندگان مجلس و دیگر زحمت کشان است و از همه سپاسگذاریم.

حسین زادگان : سرانه ورزش مازندران