احمد حسین زادگان خروج مجموعه ادارات از محدوده شهری ساری و تجمیع آنها در سایت اداری را راهی برای پرهیز از سفرسازی و سفرپذیری مرکز استان دانست ....

به گزارش شرق پرس به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان افزود : نبود پارکینگ های متناسب با میزان جمعیت ثابت و متغیر و معابر فاقد الزامات فنی برای سرویس دهی در ساری ، ضرورت ایجاد سایت اداری را دوچندان می نماید.

نماینده عالی دولت در مازندران خروج مجموعه ادارات از محدوده شهری ساری و تجمیع آنها در سایت اداری در جنب شهر را راهی برای پرهیز از سفرسازی و سفرپذیری عنوان کرد و یادآور شد : البته باید توجه داشت که صرفِ مشکلات آمد و شد بدون توجیه اقتصادی نمی تواند مبنای لازم و کافی برای تصمیم گیری در مورد تجمیع، خوشه بندی و خروج ادارات از مرکز شهر باشد.

حسین زادگان کاستن از هزینه های ناشی از کاهش ترافیک سنگین و مشکل پارکینگ در شهر ساری ، کاهش سفرهای کارمندان ادارات به واسطه ارتباطات بین ادارات همکار و وابسته به دلیل قرارگیری در خوشه های همگن ، امکان ایجاد کاربری ها و فعالیت های مکمل مانند مرکز همایش ها، امکان ساخت در ارتفاع بیشتر نسبت به تراکم ساختمانی متوسط کنونی ادارات و سطح اشغال کمتر و فضای باز بیشتر را از مزیت ها و فاکتورهای توجیه پذیری اقتصادی این طرح برشمرد و گفت : این امر نهایتا با هدف تسهیل در خدمات رسانی به مردم تحقق خواهد یافت.

استاندارمازندران به ضرورت توجه به مسایل فنی در احداث این سایت اشاره کرد و افزود : از ظرفیت دستگاه های اجرایی ذی ربط و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در این راستا بهره گیری خواهد شد.

وی گفت : در طرح این مجموعه، زیرساخت های لازم دیده شده و امکانات مورد نیاز این سایت اداری نیز پیش بینی شد.
در حال حاضر تمامی ۳۱ دستگاه اجرایی دولتی مازندران در شهر ساری مستقر هستند.