با کاهش گرمای هوا ساعت کاری ادارات مازندران نیز به روال سابق خود برخواهد گشت و شروع کار دستگاههای دولتی از 7.30 صبح خواهد بود

به گزارش شرق پرس مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت : زمان کار دستگاههای اجرایی، سازمان ها، نهادها، بانک ها، دانشگاهها، فرمانداری ها و شهرداری های استان از اول شهریور همان ساعت قبلی ۷،۳۰تا ۱۴.۱۵دقیقه است.
احمد مظفری افزود: براساس اعلام شرکت توزیع برق مازندران با تغییر ساعت کار ادارات روزانه حدود ۳۰مگاوات برق مدیریت مصرف شده است.
وی گفت: میزان مصرف برق ادارات مازندران ۱۲۰ مگاوات در روز است که به خاطر اعمال تغییر ساعت کاری روزانه ۳۰ مگاوات کمتر مصرف شد.
دمای هوای استان مازندران در تیر و مرداد ماه بر مدار ۴۰ درجه بوده است و به همین دلیل میزان مصرف برق در هوای شرجی استان بشدت افزایش یافته بود.
در این مدت علاوه بر کاهش ساعت کاری ادارات، شرکت توزیع برق مازندران نیز خاموشی هایی را طبق برنامه زمانبندی شده اعمال می کرده است.
بر اساس اعلام شرکت توزیع برق مازندران در دهه دوم تیرماه امسال مصرف برق مشترکین استان در ساعت پیک به سه هزار و ۱۰۰ مگاوات رسید که نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.
میانگین مصرف برق در استان مازندران در بیش از ۱۰ ماه از سال حدود یکهزار و ۲۰۰ مگاوات است.
مازندران دارای ۲ شرکت توزیع برق مازندران به مرکزیت ساری و غرب استان به مرکزیت نوشهر است که در مجموع به یک میلیون و ۸۳۰ هزار مشترک برق رسانی می کنند و از این میزان بیش از ۸۰ درصد مشترکین خانگی هستند.