برزگر در ماه هاي اخير نشان داد با تغيير منطقي و رعايت اصول‌هاي مديريتي سعي دارد نسبت به تحول مديريتي و ساختاري به‌صورت تخصصي گام بردارد...

شرق مازندران : بدون شک مواهب طبیعی و خدادادی که در استان مازندران وجود دارد یکی از پتانسیل‌های بی‌نظیر جهت حضور گردشگران داخلی و خارجی می‌باشد که به همین منظور ظرفیت های گردشگری که در این استان سرسبز وجود دارد اعم از ۴۷۰ کیلومتر سواحل بکر و بی‌نظیر که به نوعی می‌تواند در اقتصاد دریا منجر به تحولات شگرفی در مازندران گردد، ۲۳۰ هکتار منطقه حفاظت شده البرز مرکزی که می‌تواند با سرمایه‌گذاری مناسب شاهد توسعه گردشگری و اشتغال جوانان زیادی باشیم.
چشمه باداب سورت چهاردانگه، باغ تاریخی عباس‌آباد از جمله آثاری تاریخی است که در دامنه رشته‌کوه‌های البرز واقع شده و این باغ یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین باغ‌های تاریخی ایران محسوب می‌شود که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، روستای جواهرده رامسر که به نگین رامسر شهرت دارد و هر ساله پذیرای گردشگران بسیاری از داخل و خارج کشور است هر چند این بخشی از ظرفیت‌های بالقوه گردشگری در مازندران محسوب می‌شود که با تدوین سند راهبردی گردشگری که یکی از خلع‌های مهم در مسیر توسعه گردشگری مازندران می‌باشد؛ می‌توانیم شاهد اتفاقات مناسبی در زمینه سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی در بخش گردشگری باشیم.

در ۲۰ سال گذشته اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران به‌دلیل حضور چهره‌های سیاسی آبستن اتفاقات و حواشی گوناگونی بوده که برخی از کارشناسان این حوزه معتقدند مسائل تخصصی و کارشناسی حوزه گردشگری استان به عنوان اولویت اول توسعه طی سال‌های گذشته به دلیل سیاسی بازی‌هایی که صورت گرفته مغفول واقع شده است.
با روی کار آمدن دولت سیزدهم پس از سال‌ها شاهد انتصاب یک چهره علمی و متخصص در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بودیم که توانست تا حدودی این اداره کل را از فضای سیاسی دور کند و به نوعی می‌توان مدعی شد گردشگری مازندران می‌تواند با مدیریت علمی و چهره های دانشگاهی آرام آرام در مسیر تحول و رونق اقتصادی قرار بگیرد.
گردشگری سلامت یکی از موضوعاتی است که می‌تواند زمینه‌ساز تحقق تحولات اقتصادی در توسعه گردشگری مازندران باشد چرا که ظرفیت‌های مهمی در زمینه درمان، گردشگری تندرستی در این استان وجود دارد که می‌تواند دروازه کشورهای بزرگ دنیا را به مازندران باز کند.
مازندران سرشار از ظرفیت‌های گوناگون گردشگری است که یکی از این ظرفیت‌ها گردشگری سلامت و تندرستی است.
در این راستا نشست بسیار خوبی با حضور دکتر زنگویی دبیرکل گردشگری سلامت کشورهای اسلامی و فعالین این حوزه برگزار شد که در حال برنامه‌ریزی برای ادامه فعالیت در حوزه تندرسی می‌باشند.
در دوره مدیریتی صادق برزگر مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران شاهد برخی اصلاحات و اقدامات قابل توجه در حوزه‌های مختلف گردشگری می‌باشیم که از جمله این موارد می‌توان به امضای تفاهمنامه با مدیر بنیاد علوی جهت راه اندازی کسب و کار و ایجاد اشتغال برای اختصاص تسهیلات کم‌بهره، برگزاری جلسات متعدد با استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت مطالعه و ایجاد گردشگری و تفریحی رودخانه تجن، تشکیل کارگروه علمی جهت تدوین طرح جامع گردشگری با حضور صاحب‌نظران و خبرنگاران علمی و پژوهشی با اولویت بوم‌گردی در مازندران اشاره کرد.
برزگر در ماه های اخیر نشان داد با تغییر منطقی و رعایت اصول‌های مدیریتی سعی دارد نسبت به تحول مدیریتی و ساختاری به‌صورت تخصصی گام بردارد تا بتواند زیرساخت‌های فرسوده گردشگری مازندران را اصلاح و در مسیر تحول اقتصادی قرار دهد.