تباکی در نشت خبری با اصحاب رسانه در گلوگاه گفت : بصورت ضعیف تری لابی ها وجود دارد اما شرایط به گونه ای نیست که تابع محض در تحمیل مدیران باشم

به گزارش شرق پرس محمدرضا تباکی فرماندار گلوگاه و همچنین تعدادی از مدیران دستگاه ها و ادارات در شرقی ترین شهرستان مازندران, همزمان با روز خبرنگار به پرسش های رسانه های استان و شهرستان پاسخ گفتند.

تباکی ضمن تبریک روز خبرنگار در پاسخ به سئوالی درباره وجود لابی و دخالت برخی ها در انتصابات مدیران شهرستان گفت : اگر بگوئیم واقعاً لابی گری در این موارد نمی شود راست نگفته ایم. بصورت ضعیف تری این مسائل وجود دارد اما شرایط به گونه ای نیست که تصمیم فرماندار عوض شود و تابع محض باشم و در مورد لابی های اینچنینی به هیچ وجه زیر بار تحمیل مسئولی نخواهم رفت.

فرماندار گلوگاه در پاسخ به سئوالی درباره مدیران بازنشسته در این شهرستان گفت: در گلوگاه مدیران بازنشسته نداریم و بنده هم یک سال دیگر از زمان ۳۰ سال خدمتم باقی مانده است. البته طبق قانون ۵ سال دیگر هم می توانم بمانم.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری گفت : سالانه بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان برای جشنواره انجیر در گلوگاه هزینه می شود که مهم ترین اهداف برگزاری آن شناساندن ظرفیت های شهرستان و همینطور اشتغال پایدار است.

نماینده عالی دولت در شهرستان گلوگاه با اشاره به تشویق و ترغیب کشاورزان برای تبدیل زمین های کشاورزی به باغات انجیر مرغوب گفت : در گذشته کاشت این میوه بصورت باغی نبوده است, اما با تبلیغ مناسبی که بواسطه برگزاری جشنواره انجیر در این چند سال صورت گرفت, تا این لحظه حدود ۴۰ هکتار از زمین های کشاورزی گلوگاه به باغ انجیر تبدیل شد که این هم از لحاظ منابع آبی و هم به لحاظ صرفه اقتصادی برای کشاورز و دولت مناسبت تر است.

تباکی همچنین درباره ارائه طرح خود درباره صرفه جویی آب اظهار داشت : در هر ۲۴ ساعت حدود ۲۰ لیتر در کولرهای گازی آب تولید می شود که به هدر می رود. بنده پیشنهاد دادم لوله کشی مناسب برای ذخیره سازی و بکارگیری این آب صورت گیرد که می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

این مقام مسئول ضمن تاکید بر قابلیت های گردشگری گلوگاه اظهار داشت؛ ۱۵ طرح گردشگری برای شهرستان تصویب شده است و یکی از طرح های بزرگ گردشگری, سرمایه گذاری چندین میلیاردی شرکت پردیس است که در کیلومتر ۶ جاده جنگلی گلوگاه دامغان ایجاد خواهد شد که حدود ۱۰۰ نفر ایجاد شغل خواهد داشت.