زن آرایشگر که با هویت جعلی در فضای مجازی و تلگرام از همسرش اخاذی می کرد بازداشت شد...

زن آرایشگر با فریب همسرش در تلگرام از وی اخاذی می کرد!

 

شرق پرس: زن آرایشگر با فریب شوهرش در فضای مجازی با او دوست شد تا اخاذی میلیونی کند.

 

رئیس پلیس فتا استان یزد از شناسایی متهمی که عامل تهدید و اخاذی از همسر خود بود خبر داد و گفت: کاربران به هیچ عنوان به هویتهای کاذب در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکرده و با توجه به این که وقت طلاست، اوقات فراقت خود را در شبکه‌های مجازی به بطالت نگذرانند. سرهنگ دوم مرتضی ابوطالبی اظهار کرد: در پی شکایت و به همراه داشتن دستور قضایی مردی ۴۰ ساله مبنی بر اخاذی و تهدید به انتشار عکس‌های خصوصی در شبکه اجتماعی، موضوع به صورت ویژه در دستورکار پلیس فتا قرار گرفت.

 

وی افزود: با اقدامات فنی، متهم که همسر شاکی بود شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی جهت مواجهه حضوری با شاکی به پلیس Police فتا مرکز استان جهت اخذ اظهارات احضار گردید.

 

رئیس پلیس فتا استان یزد ادامه داد: متهم با توجه به مستندات کشف شده، به صراحت به بزه انتسابی اعتراف نموده و در ادامه اظهارات خود معترف شده که با توجه به حرفه وی که آرایشگری بوده از راهنمایی مشتریان خود در این راستا استفاده نموده و با همکاری و در اختیار گرفتن خط تلفن شاگرد خود دست به این اقدام زده است.

 

سرهنگ ابوطالبی گفت: متهم انگیزه خود را امتحان همسر و رفع حس کنجکاوی بیان نموده و مدعی بوده، در پی بغض و کینه بابت ارسال عکس‌های خصوصی و بازگو نمودن مسایل شخصی زندگیمان از ناحیه همسرم که او برای یک زن غریبه بیان می‌نمود اقدام به اخاذی نمودم و حدود ۴ میلیون در چند نوبت به بهانه پخش عکس‌های خصوصی و ارسال به همسرت از وی گرفتم .

 

این مقام ارشد انتظامی به کاربران فضای مجازی متذکر شد که: ماده ۱۶ قانون Law جرائم رایانه ای، افشای اطلاعات خصوصی دیگران در فضای مجازی را جرم Crime دانسته و برای ضمانت اجرای آن ” جزای نقدی” و یا ” دو سال حبس” در نظر گرفته است از سویی تهدید به انجام عملی که ممکن است موجب ضرر آبرویی یا شرافتی یا افشای اسرار خصوصی فرد صورت بگیرد و خواه فرد تهدید کننده تقاضای مال به قصد اخاذی کرده باشد یا نه، خود به تنهایی یک جرم مستقل بوده و بر اساس ماده ۶۶۹ ق.م.ا مجازات ” ۷۴ ضربه شلاق” یا ” حبس از دو ماه تا دوسال” حسب مورد در نظر گرفته است.